Skoda Superb iV Plug-in Hybrid - czy hybrydowa limuzyna ma sens?

Redakcja
24.02.2020 10:00
A A A
Skoda Superb iV

Skoda Superb iV (fot. Skoda)

autor
open-image
Superb od wielu lat należy do ścisłej czołówki segmentu D nie tylko w Polsce. Klienci docenili flagowe auto Skody za przestronność, mocne jednostki napędowe i bogate wyposażenie. Teraz do oferty dołącza odmiana hybrydowa. Można ładować ją z gniazdka, a na prądzie przejechać ponad 50 kilometrów. Sprawdzamy, co ma do zaoferowania najnowszy model czeskiego koncernu.
    • Debiut już za chwilę

      Odmiana iV pojawi się na drogach lada moment. Jest rewolucyjna, bowiem łączy klasyczny napęd spalinowy z elektrycznym. Wydajny tandem opiera się na benzynowej jednostce 1.4 TSI o mocy 156 koni mechanicznych. Korelujący z nią „elektryk” rozwija 116 KM i potrafi samodzielnie napędzać samochód. Korzystając tylko z zielonej energii i dysponując pełnym akumulatorem litowo-jonowym, Skoda przejedzie 55, a w określonych warunkach nawet 62 kilometry.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Świetne osiągi

      Istotne, że moc systemowa układu wynosi aż 218 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Moc trafia na przednie koła poprzez automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię DSG. To wyposażenie standardowe, ale i wyraźnie podnoszące komfort codziennej eksploatacji. Biegi można zmieniać również w trybie sekwencyjnym. Przyspieszenie do setki trwa niewiele ponad 7 sekund, a wskazówka prędkościomierza mocno wychyla się ponad granicę 220 km/h.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Odzyskuje i magazynuje prąd

      Hybrydowy Superb jest bardzo wszechstronnym samochodem. Wspomaganie energią elektryczną nie wyklucza poruszania się jedynie na benzynie. Niemniej, mamy do dyspozycji akumulator o pojemności 13 kWh, który w optymalnych warunkach magazynuje oraz odzyskuje prąd. Czyni to przede wszystkim podczas hamowania, co istotnie przyczynia się do wydłużenia zasięgu. Producent podaje, że maksymalny odstęp między tankowaniami wynosi 850 litrów.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Ile trwa ładowanie hybrydowego Superba?

      Poruszając się głównie po mieście, wcale nie trzeba zaglądać na stacje benzynowe. Ładowanie z domowej stacji o mocy 3,6 kW trwa zaledwie 3,5 godziny. Można też korzystać z bogatej oferty ładowarek znajdujących się przy galeriach handlowych, osiedlowych dyskontach, jak również na autostradzie A1 i A2 na wybranych punktach obsługi podróżnych. Te są bezpłatne, co korzystnie wpływa na koszty eksploatacji.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Bezkonkurencyjna praktyczność

      Mimo zastosowania dodatkowych baterii, Skoda nie straciła na praktyczności. Bagażnik w liftbacku zmieści 485, natomiast w kombi 510 litrów. W tej kategorii aut to świetny rezultat. Możemy też liczyć na bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Na pokładzie znajdziemy panoramiczne, otwierane okno dachowe, fotele z elektryczną regulacją, wydajny system multimedialny, a także układy pozwalające na częściowo autonomiczną jazdę.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Wybierz odpowiedni tryb jazdy

      Hybrydowy Superb otrzymał też kilka trybów jazdy. Sport, Hybrid oraz E-mode zmieniają charakterystykę zawieszenia, czułości układu kierowniczego, reakcję na operowanie gazem, a także siłę odzyskiwania energii. Tak wszechstronnego auta w 124-letniej historii koncernu jeszcze nie było, a to dopiero początek. Elektromobilność to dla Skody cel na najbliższe lata. Ponadto, nowoczesne technologie przykryto nowoczesnym nadwoziem i atrakcyjnie wyceniono.
      SPRAWDŹ CENNIK
autor

*** ***

Prezentowane powyżej treści i produkty są niezależnym wyborem redakcji serwisu. W powyższym tekście umieszczone zostały linki promocyjne naszych Partnerów. Klikając w nie, wspierasz naszą działalność.

Więcej o: