

Trzecia generacja flagowego SUV-a Volkswagena jest najbardziej premium w historii. To auto, które wybija się ponad inne modele koncernu. Bazuje na technologiach rodem z Bentleya, Porsche i Lamborghini. Technologie zastosowane na pokładzie Touarega stanowią wyznacznik w segmencie luksusowych aut.
-
-
Kamera noktowizyjna
Touareg wkracza do segmentu premium z przytupem. Świadczy o tym lista dodatków. Jest naprawdę długa. Znajdziemy na niej między innymi noktowizor, który odsłania w mroku to, czego ludzkie oko nie dostrzeże. Monitoruje przestrzeń przed autem, wychwytując pieszych i duże zwierzęta. Jeśli system dojdzie do wniosku, że obiekt może wtargnąć na drogę, podświetli go kilkoma diodami umieszczonymi w reflektorach. Obraz trafia na wirtualny kokpit.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Tylna oś skrętna
To rzadkie rozwiązanie w limuzynach klasy premium, a co dopiero w SUV-ach. VW jako jeden z nielicznych stosuje tylną oś skrętną. Dzięki temu, 488-centymetrowy kolos jest zwinny i chętnie wykonuje miejskie manewry. Do tego jego nadwozie wykonano w 48 procentach z aluminium, przez co udało się zgubić zbędne kilogramy. Rozstaw osi mierzy 290 cm. To wartość porównywalna z flagowymi limuzynami niemieckich producentów.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Potężny bagażnik i uciąg przyczepy
O sile i wielkości Touarega niech świadczą następujące liczby. W bagażniku zmieści 810 litrów, a po złożeniu asymetrycznej kanapy pojemność rośnie do imponujących 1800 litrów. Ładowność przedziału pasażerskiego wynosi 855 kilogramów. Ponadto, niemiecki SUV może ciągnąć przyczepę o masie 3,5 tony. To jeden z najlepszych wyników w tym segmencie.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Reflektory matrycowe
Touarega wyposażono w matrycowe reflektory LED składające się ze 128 diod. Cechują się wysoką precyzją działania i zasięgiem przekraczającym w optymalnych warunkach 600 metrów. To sprawia, że jazda nocą jest wyjątkową przyjemnością. Lampy „wycinają” pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka i te bezpośrednio przed nami, by nie oślepiać innych użytkowników drogi. Doświetlają też pobocze, a długość i szerokość snopu światła płynnie jest regulowana.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Innovision Cockpit
Rewolucyjne rozwiązanie doskonale sprawdza się podczas codziennego użytkowania. W kokpit wkomponowano dwa wyświetlacze. Ten przed oczami kierowcy ma 12, natomiast centralny 15 cali. Przykryte szkłem tworzą spójną, interaktywną całość. Multimedialny kombajn ma zmienną grafikę i zawiaduje większością systemów pokładowych. Łączy się z internetem i przenosi na ekran aplikacje ze smartfona. Błyskawicznie reaguje na głosowe i dotykowe komendy użytkownika.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Wysoka dzielność w terenie
Mimo, że VW jest luksusowym SUV-em, potrafi też zaskakiwać w trudnym terenie. Ma pneumatyczne zawieszenie pracujące w kilku trybach. Regulowane jest w zakresie 8 centymetrów. Przy maksymalnym uniesieniu, kąt natarcia wynosi imponujące 31 stopni, a głębokość brodzenia 57 centymetrów. Do tego mamy zestaw kamer w wysokiej rozdzielczości przedstawiających sytuację wokół samochodu. Na nieutwardzonych szlakach wydajnie działają też liczne systemy wsparcia.SPRAWDŹ CENNIK
-

*** ***
Prezentowane powyżej treści i produkty są niezależnym wyborem redakcji serwisu. W powyższym tekście umieszczone zostały linki promocyjne naszych Partnerów. Klikając w nie, wspierasz naszą działalność.