Volkswagen T-Roc dołączył do większego Volkswagena Tiguana w bardzo popularnym segmencie kompaktowych SUV-ów. Wielu niesłusznie uważa, że T-Roc wpisuje się w modę na crossovery B. To jednak nieprawda, bo znacznie bliżej mu do samochodów segmentu C.
Volkswagen T-Roc mierzy 4234 mm długości, 1819 mm szerokości i 1573 mm wysokości, idealnie wpisując się w segment kompaktowych crossoverów. Mimo kompaktowych rozmiarów, idealnie sprawdzających się w mieście, T-Roc oferuje mnóstwo przestrzeni zarówno w pierwszym, jak i w drugim rzędzie siedzeń. To zasługa dużego rozstawu osi (2603 mm).
Bagaże wszystkich podróżujących bez trudu zmieszczą się w 445-litrowym bagażniku. Po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność wzrasta do imponujących 1290 l. Tak przestronnego przedziału bagażowego nie ma żaden z konkurentów nowego SUV-a Volkswagena.
Volkswagen T-Roc fot. Volkswagen
Mało który samochód na rynku pozwala aż tak bardzo dostosować się do kierowcy. T-Roc już w bazowej wersji wyróżnia się spośród innych SUV-ów tego segmentu – ma sportową, nowoczesną sylwetkę z wyraźnie nakreślonymi liniami karoserii.
T-Roc oferuje także bardzo szerokie możliwości personalizacji. Oprócz koloru nadwozia mamy dodatkowo do wyboru kolory dachu, obudowy lusterek zewnętrznych i przedniego słupka. Jako uzupełnienie lakieru nadwozia w przypadku wersji Premium można na życzenie wybrać kolor czarny lub czerwony Flash, który jeszcze bardziej podkreśli sportowy charakter Volkswagena T-Roc'a. Dla wersji Advance do wyboru jest kolor czarny, biały Pure, brązowy Black Oak metalik lub czerwony Flash.
Volkswagen T-Roc fot. Volkswagen
Wybierając kolor, który najbardziej odpowiada gustowi kierowcy, wprowadzamy interesujące kontrasty i ciekawe akcenty, które inni zapamiętają i które będą miały duży wpływ na indywidualny charakter crossovera.
Volkswagen T-Roc fot. Volkswagen
Za awangardowym nadwoziem idzie równie wyjątkowe wnętrze. To kierowca decyduje, czy wnętrze ma być stonowane, czy będzie też przyciągać wzrok kontrastowymi kolorami.
Kabinę T-Roc’a można w pełni dopasować do swoich preferencji. Kierowca wybiera kolor panelu na desce rozdzielczej. Wybrany kolor znajdzie się także na drzwiach i na konsoli środkowej. Również kolorystyka tapicerki tkaninowej Tracks 4 będzie dopasowana do koloru wnętrza.
Volkswagen T-Roc oferuje bardzo rozbudowane usługi typu connect. Połączenie z Internetem daje dostęp do aktualnych danych. Cały czas. Dzięki temu w czasie rzeczywistym systemowa nawigacja otrzymuje dane o korkach na trasie, którą jedziemy. System może nam w takim wypadku zaproponować alternatywną trasę, dzięki czemu dotrzemy do celu szybciej. T-Roc zapewnia nam też dostęp do informacji o parkingach, hotelach, stacjach benzynowych czy ciekawych miejscach w okolicy.
Volkswagen T-Roc fot. Volkswagen
Pod maską Volkswagena T-Roc znajdziemy jedną z trzech jednostek TSI: 1.0 (115 KM), 1.5 (150 KM) i 2.0 (190 KM). Nie zabraknie wysokoprężnej alternatywy w postaci trzech silników TDI: 1.6 (115 KM), 2.0 (150 KM i 190 KM). W zależności od jednostki, auto będzie dostępne z napędem na przednią oś lub wszystkie koła (4MOTION). Silniki współpracują z 6-biegową skrzynią ręczną lub 7-stopniowym DSG.
T-Roc świetnie czuje się w zakrętach, chętnie słucha naszych poleceń, trzyma się drogi jak przyklejony, układ kierowniczy jest precyzyjny i daje zaskakującą pewność prowadzenia. W T-Rocu nie ma mowy o przechyłach nadwozia, a jazda małym VW zapewnia sporo frajdy.
Volkswagen T-Roc fot. Volkswagen
Volkswagen T-Roc może być wyposażony także w wybór trybu jazdy. W trybie Sport VW potrafi pokazać pazury, reaguje na każde muśnięcie gazu, a skrzynia przeciąga przełożenia i chętnie redukuje. Co ważne, kiedy wybierzemy któryś z innych trybów jazdy, to T-Roc zauważalnie zmieni swój charakter. W trybie Normal wciąż jest dynamiczny, ale przy tym znacznie kulturalniejszy, a w Eco zmienia się w oazę spokoju.
Na ogromny plus trzeba zapisać także sprawny napęd 4Motion, który przydaje się nie tylko, gdy zjedziemy poza asfaltowe drogi.
Volkswagen T-Roc fot. Volkswagen
Seryjnie, bez żadnej dodatkowej dopłaty, w każdym T-Rocu o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów dba aktywny system Lane Assist. Kolejną innowacją, jaką ma do zaproponowania Volkswagen T-Roc jest system rozpoznawania pieszych. Potrafi wykryć nagłe pojawienie się pieszego i ostrzec kierowcę o zagrożeniu sygnałami dźwiękowymi i graficznymi. Jeżeli nie zdążymy z reakcją, to T-Roc zahamuje za nas. A w razie kolizji system automatycznego hamowania zmniejszy jej skutki.
Wybrane systemy wsparcia i bezpieczeństwa:
Volkswagen T-Roc fot. Volkswagen
Najciekawsze elementy wyposażenia Volkswagena T-Roca:
Volkswagen T-Roc fot. Volkswagen
Wszystko to sprawia, że Volkswagen T-Roc jest jednym z najciekawszych crossoverów dostępnych na polskim rynku. Z ponadprzeciętnymi walorami praktycznymi w parze idą kompaktowe wymiary, dzięki którym T-Roc świetnie sprawdza się w mieście. Do tego trzeba dodać nowoczesne jednostki napędowe, napęd 4Motion i wyposażenie, dotąd zarezerwowane dla znacznie większych samochodów.
Partnerem materiału jest Volkswagen