Opel Grandland X - prezentacja modelu

Opel Grandland X ma elegancką stylistykę, przestronne wnętrze, ogrom systemów bezpieczeństwa i mocne silniki, które dodają mu sportowego sznytu. Brzmi to jak przepis na podręcznikowego SUV-a.

Grandland X w polskich salonach pojawił się już rok temu, ale Opel nie pozwala o nim zapomnieć. Do gamy dołączają kolejne silniki, a niemiecki SUV jest wyróżniany kolejnymi nagrodami. Zdobyta w tym roku statuetka konkursu „2018 Off Road Awards" jest wyjątkowa. Czytelnicy niemieckich magazynów "Off Road" i "SUV Magazin" uznali Grandlanda X za najlepsze auto w swojej klasie. Opel okazał się lepszy od 11 rywali.

Sportowa elegancja na zewnątrz, ergonomia wewnątrz

Grandland X ma charakterystyczną dla Opli stonowaną, elegancką i zarazem zadziorną stylistykę, która wyraża jego charakter. Flagowy SUV niemieckiej marki mierzy niespełna 4,5 metra długości. Pod karoserią wygospodarowano mnóstwo miejsca dla pasażerów i 514-litrowy bagażnik, który po złożeniu tylnych foteli powiększa się do 1652 l. Dodatkowo, opracowany przez inżynierów Opla system FlexFold ułatwia konfigurację przestrzeni bagażowej.

Wnętrze zaprojektowano z myślą o ergonomii i komforcie. Opcjonalne certyfikowane fotele AGR, które Opel stosuje też w innych modelach, są najwygodniejsze w segmencie. Mają 16-kierunkową regulację, są obszyte skórą, a dodatkowo podgrzewane i wentylowane. Idealnie sprawdzają się w długich trasach.

Opel Grandland X UltimateOpel Grandland X Ultimate fot. Marcin Lewandowski

O komfort podróżujących dba też standardowy w wyższych wersjach system multimedialny Navi 5.0 IntelliLink z centralnie umieszczonym 8-calowym ekranem dotykowym. Przyjemny dla oka i intuicyjny w obsłudze system jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, które pozwalają na najlepszą integrację smartfona z samochodem. O poziom baterii w telefonie dba ładowarka indukcyjna.

Niewidzialni asystenci

Kompaktowy SUV Opla wyposażony jest w szereg systemów i innego typu innowacji, które przydają się i w długich, i w krótkich trasach.

  • Adaptive Cruise Control, czyli adaptacyjny tempomat utrzymuje stałą odległość przed poprzedzającym samochodem, sam zwalnia i przyspiesza.
  • Układ automatycznego hamowania awaryjnego AEB bez przerwy monitoruje otoczenie. Jeśli wykryje zagrożenie (np. pieszego, który wkracza na jezdnię), wyhamuje samochód, unikając kolizji lub wypadku.
  • Układy LKA, SBSA i DDS utrzymują auto na pasie, ostrzegają o samochodzie znajdującym się w martwym polu lusterek i monitorują zmęczenie kierowcy.
  • System kamer 360 i asystent parkowania sprawiają, że zajmowanie miejsca na parkingach jest dziecinnie proste.
  • Reflektory adaptacyjne AFL zapewniają oświetlenie o 30 proc. jaśniejsze niż światła halogenowe.

Opel Grandland XOpel Grandland X fot. Jan Zomer

Nie samymi SUV-ami Opel stoi. W plebiscycie The Best of Moto.pl nowa Insignia GSi rywalizuje w kategorii "auto sportowe". Swój głos możesz oddać w tym miejscu.

Szeroka paleta silników

Opel Grandland X ma bardzo bogatą ofertę silnikową. Odpowiedni dla siebie silnik znajdą i zwolennicy jednostek benzynowych, i wysokoprężnych.

  • 1.2 Turbo 130 KM Start/Stop M6
  • 1.2 Turbo 130 KM Start/Stop A8
  • 1.6 Turbo 180 KM Start/Stop
  • 1.5 diesel 130 KM Start/Stop M6
  • 1.5 diesel 130 KM Start/Stop A8
  • 2.0 diesel 177 KM Start/Stop A8

Opel Grandland X wyposażony jest w elektroniczny, inteligentny układ Intelli Grip. To tak zwany responsywny układ optymalizacji trakcji. Dla kierowcy oznacza to tyle, że może on dobrać pracę układu do nawierzchni, po której się przemieszcza. Trybów jest pięć: standardowy, śnieg, błoto, piasek i ESP Off, czyli tryb minimalizujący wpływ elektroniki na kontrolę trakcji.

Opel Grandland XOpel Grandland X fot. Opel

Flagowy SUV Opla to uniwersalny, praktyczny SUV o eleganckiej stylistyce i - dzięki mocnym silnikom - sportowym zacięciu. Nowoczesne systemy wsparcia i przestronne wnętrze tworzą z niego SUV-a kompletnego.

Partnerem materiału jest Opel

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.