Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl: Jeep Renegade

Odświeżony wygląd, znacznie nowocześniejsze wnętrze i zupełnie nowe silniki pod maską - Jeep Renegade doczekał się w tym roku poważnego liftingu. Nic więc dziwnego, że w naszym plebiscycie jest mocnym kandydatem w dwóch kategoriach.

Najmniejszy z Jeepów wziął rynek szturmem i stał się bestsellerem na całym świecie. Renegade zdobył serca nie tylko Europejczyków, ale uwiódł także Amerykanów, których kojarzymy ze znacznie większymi modelami. I trudno się dziwić, bo Jeep Renegade to jeden ze zdecydowanie najciekawszych kompaktowych SUV-ów na rynku. Nie tylko świetnie wygląda, ale jest też bardzo praktyczny i, w przeciwieństwie do konkurentów z segmentu, nie boi się żadnego terenu.

W tym roku mały Jeep doczekał się poważnego likoftingu. W naszym plebiscycie The Best of Moto.pl walczy o tytuł w aż dwóch kategoriach:

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Jeep

Zmiany w wyglądzie nowego Jeepa Renegade

Wyglądem Jeep Renegade nawiązuje do innych modeli producenta i garściami czerpie z kultowego Willysa. Stylistycznie to wciąż jeden z najciekawszych kompaktowych SUV-ów na rynku, dlatego Jeep nie potrzebował drastycznych zmian. Bestsellerowy model unowocześniono i lekko upodobniono do innej ikony motoryzacji, Jeepa Wranglera.

W przednim pasie pojawiły się nowe LED-owe reflektory z okrągłą listwą diodową ze światłami dziennymi. Zmodyfikowane klosze z efektem 3D pojawiły się też z tyłu. W palecie znajdziemy kilka nowych lakierów nadwozia, a w nadkolach nowe wzory aluminiowych obręczy dostępnych w rozmiarze 16-19 cali.

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Jeep

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Jeep

Co ważne, nowe reflektory to nie tylko styl. Przednie oświetlenie zwiększa widoczność o 50 proc. w stosunku do reflektorów halogenowych, i poprawia jasność o 20 proc. w stosunku do reflektorów ksenonowych. Poprawia się zarówno percepcja głębi, jak i oświetlenie boczne.

Na Jeepa Renegade w kategorii "Samochód uniwersalny" możesz zagłosować w tym miejscu. Na głosujących czekają nagrody!

Znacznie odświeżone i nowocześniejsze wnętrze

Przy okazji liftingu, poprawiono również materiały wykończeniowe w kabinie. W stosunku do starego modelu, jest więcej miękkich tworzyw. Dodatkowe nowości to odświeżone oprawy radia, otworów wentylacyjnych, tunelu centralnego i głośników. Niektóre elementy są wspólne z modelem Wrangler, jak np. trapezoidalne elementy wykończenia.

Rozkład przełączników w kokpicie praktycznie nie zmienił się, ale Jeepa można wyposażyć w nowy zestaw multimedialny z 8,4-calowym ekranem dotykowym. System działa wyraźnie szybciej niż w poprzedniku, a także cechuje się lepszą szatą graficzną i możliwością sterowania za pośrednictwem komend głosowych. System UConnect wspiera integracje ze smartfonami za pośrednictwem Apple CarPlay oraz Android Auto, dając dostęp do ulubionych aplikacji z telefonu.

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Jeep

W kwestii dostępu do poszczególnych przełączników, Renegade to czołówka segmentu. Ergonomia w nowym Jeepie znajduje się na bardzo wysokim poziomie.

Dużo dobrego można również powiedzieć o przestrzeni w dwóch rzędach. Miejsca nad głowami, przed kolanami i na wysokości barków jest naprawdę sporo. Bagażnik pomieści 370 litrów. Do tego ma regularne kształty i liczne uchwyty oraz haczyki ułatwiające transport mniejszych przedmiotów.

Na Jeepa Renegade w kategorii "Samochód praktyczny" możesz zagłosować w tym miejscu. Na głosujących czekają nagrody!

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Jeep

Wybrane systemy wsparcia i bezpieczeństwa w nowym Jeepie Rengade:

  • Lane Sense Departure Warning-Plus (system monitorujący i alarmujący opuszczenie pasa ruchu),
  • Intelligent Speed Assist (elektroniczny system ograniczenia prędkości),
  • Traffic Sign Recognition (systemem rozpoznawania znaków drogowych)
  • Forward Collision Warning-Plus z Active Emergency Braking (system ostrzega o kolizji, a w przypadku braku reakcji kierowcy samodzielnie rozpoczyna awaryjne hamowanie),
  • pakiet Parking (system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego_
  • Adaptive Cruise Control (adaptacyjny tempomat),
  • Blind-Spot Monitoring(system monitorujący martwe pole pojazdu i nie pozwalajacy na niebezpieczne zmienienie pasa ruchu),
  • Rear Cross Path Detection (system monitorowania ruchu poprzecznego).

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Jeep

Nowe jednostki napędowe w gamie Jeepa Renegade

Kluczowe zmiany wprowadzono wśród jednostek napędowych. Po raz pierwszy w historii modelu pod maską Jeepa pojawił się 3-cylindrowy motor rzędowy o pojemności jednego litra. Współpracuje tylko z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów i napędem na przednią oś. Ma 120 KM i 190 Nm. Zastąpił w gamie wolnossący silnik 1.6 będący dotychczas podstawowym w gamie zarówno Renegade’a jak i Fiata 500X. To także jeden z polskich akcentów, bowiem produkowany jest w Bielsku-Białej.

Drugą benzynową propozycją jest 4-cylindrowy silnik 1.3 o mocy 150 KM w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią DDCT  - oba z napędem na przednie koła. Dostępny jest również mocniejszy silnik turbo o pojemności 1,3 litra i mocy 180 KM w połączeniu z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów z konwerterem momentu obrotowego i napędem na cztery koła. Maksymalny moment obrotowy obu silników 1,3 litra wynosi 270 Nm.

Na zwolenników diesli czekają dwie jednostki - 1,6 l i 2 l MultiJet II. Dostępne są dwie pojemności i trzy poziomy mocy: 1,6-litrowy o mocy 120 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub automatyczną DDCT z podwójnym sprzęgłem oraz 2,0-litrowy o mocy 140 KM i 170 KM z manualną lub dziewięciobiegową skrzynią automatyczną.

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Jeep

Dzielny nie tylko na asfalcie

Renegade prowadzi się satysfakcjonująco nie tylko na utwardzonych nawierzchniach. W wersji Trailhawk potrafi też sporo w niełatwym terenie. Ma zawieszenie zapewniające skok koła do 205 mm, a prześwit na poziomie 210 mm przewyższa wiele uterenowionych samochodów z wyższych segmentów.

Jeep w swojej klasie nie ma sobie równych. Potrafi pokonać strome wzniesienia, brodzić w wodzie o głębokości 50 centymetrów, a podczas zjazdów uruchamia asystenta, który dohamowuje koła, by optymalizować przyczepność i prędkość. W niełatwych warunkach auto radzi sobie bez zarzutu. Dodatkowo, system Select-Terrain pozwala dopasować tryb do sytuacji na drodze zmieniając parametry elektroniczne poszczególnych systemów wspomagających.

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Jeep

Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl: Jeep Renegade

Nowy Jeep Renegade w klasie kompaktowych SUV-ów podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. Bardziej dojrzały wygląd, nowocześniejsze, naszpikowane systemami wnętrze, wydajne i oszczędne silniki pod maską i bezkonkurencyjne zdolności terenowe - nowy Jeep Renegade ma wszystko, żeby powtórzyć sukces wersji sprzed liftu. Nic dziwnego, że w naszym plebiscycie rywalizuje w aż dwóch kategoriach.

Partnerem materiału jest Jeep.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.