Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl - Mazda CX-3 2018

Mazda CX-3 od chwili rynkowego debiutu była w czołówce najbezpieczniejszych, najbardziej wydajnych i stylowych samochodów w swojej klasie. Mimo to Japończycy wciąż udoskonalają swojego miejskiego SUV-a. Pod karoserią CX-3 2018 ukryto sporo nowości.

O Mazdzie CX-3 świat usłyszał bardzo szybko po jej rynkowym debiucie. W konkursie World Car of The Year 2016 japoński SUV trafił do grona trzech najlepszych aut w kategorii Design - po raz kolejny stylistyka KODO została doceniona nie tylko przez klientów, ale też ekspertów. Do dziś CX-3 wygląda nowocześnie, dynamicznie i stylowo. Jednak Mazda z każdym kolejnym rokiem produkcji udoskonalała i udoskonala swojego najmniejszego SUV-a, wyposażając go w szereg najnowocześniejszych technologii.

Mazda CX-3 2018 - co się zmieniło

Mazda CX-3 nie wymagała znaczących poprawek. Japończycy wsłuchali się jednak w sugestie klientów i nieco zmienili detale. Przeprojektowano przedni grill, użyto nowych materiałów w oprawach reflektorów przeciwmgielnych oraz w panelach na słupkach dachowych. Tylnym lampom nadano kształt pierścieniowy. Dodatkowo nowe felgi ze stopu aluminium, o średnicy 18 cali, z ramionami o zróżnicowanych powierzchniach, wyróżnia głęboko rzeźbiony wzór, który ma sugerować stabilność prowadzenia. Zresztą nie tylko zabiegi wizualne zadbały o zachowanie na drodze.

System zawieszenia został dostrojony, a system GVC (G-Vectoring Control) udoskonalony w celu poprawy stabilności. Zwiększono średnicę przednich amortyzatorów przy jednoczesnym zmniejszeniu przekroju przedniego stabilizatora. Efekt? Poprawa komfortu.

W plebiscycie The Best of Moto.pl Mazda CX-3 walczy o miano najlepszego samochodu w kategorii "Małe auto dla aktywnych". Tutaj możesz oddać na nią swój głos

Za modyfikacjami zawieszenia poszły zmiany w układzie kierowniczym. CX-3 2018 prowadzi się jeszcze lepiej niż dotychczas. Dla najnowszego roku modelowego japońskiego SUV-a opracowano też nowe opony niskoprofilowe w rozmiarze 215/50R18, które zapewniają bardziej miękkie resorowanie. W trosce o komfort Japończycy zwiększyli też grubości zewnętrznych paneli oraz szyb, dodali wyściółkę z gąbki w płatach drzwi oraz pogrubili podsufitkę. We wnętrzu nie jest jednak wyłącznie ciszej. Sam projekt wizualny również został dopracowany.

Kabina Mazdy CX-3 dostępna jest w jednym z trzech głównych kolorów, zgodnych ze stosowanymi tylko przez Mazdę zasadami japońskiej estetyki. Do wyboru są:

  • kolor szary z siedzeniami obitymi prawdziwą skórą w kolorze czarnym lub białym,
  • kolor szary z siedzeniami obitymi sztuczną skórą w kolorze czarnym,
  • kolor czarny z tapicerką z tkaniny w kolorze czarnym.

Mazda CX-3 2018Mazda CX-3 2018 fot. Mazda

Z japońskiego SUV-a zniknął mechaniczny hamulec ręczny. Zastosowanie odmiany elektrycznej umożliwiło przeprojektowanie konsoli środkowej z korzyścią dla jej funkcjonalności. Dodany został środkowy podłokietnik z konsolą i ukrytym pod nią schowkiem (podłokietnik dostępny jest również dla drugiego rzędu siedzeń), a pokrętło wielofunkcyjne sterowania HMI przesunięto ku przodowi, poprawiając ergonomię jego obsługi.

Debiut nowego diesla

Pod maskę CX-3 trafiają dwa silniki: jeden benzynowy i drugi wysokoprężny. Ten pierwszy występuje w dwóch wariantach mocy: 121 i 150 KM. Wolnossący motor to sprawdzona i wytrzymała konstrukcja przepełniona technologią SKYACTIV. Rozwiązania stosowane przez japońskich inżynierów maksymalnie zwiększają wydajności silnika bez narażania go na spadek trwałości.

Mazda CX-3 2018Mazda CX-3 2018 fot. Mazda

Drugim wariantem napędu jest opcja wysokoprężna. Zupełnie nowy silnik 1.8 SKYACTIV-D zadebiutował właśnie pod maską CX-3. To najbardziej oszczędny wariant. Średnie zużycie paliwa w jego przypadku oscyluje w granicach 4,4-5,2 l/100 km. Względem znanego, wysokoprężnego silnika 1.5 poprawiono w zasadzie wszystko: kulturę pracy, zużycie paliwa, reakcję na gaz oraz dźwięk. Tu również daje się we znaki technologia SKYACTIV, która przejawia się maksymalizacją wydajności bez minimalizacji trwałości. W Mazdzie jedna rzecz nie odbywa się kosztem drugiej.

W plebiscycie The Best of Moto.pl Mazda CX-3 walczy o miano najlepszego samochodu w kategorii "Małe auto dla aktywnych". Tutaj możesz oddać na nią swój głos

Bezpieczniej niż kiedykolwiek wcześniej

Poszerzony zakres zaawansowanych urządzeń z dziedziny bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE, który obecnie dostępny jest w Mazdzie CX-3, do niedawna zarezerwowany był dla samochodów z wyższych segmentów. Co trafia na pokład japońskiego SUV-a i jakie technologie udoskonalono w roku modelowym 2018?

  • System A-SCBS (Zaawansowany Inteligentny Asystent Hamowania w Ruchu Miejskim – Advanced Smart City Brake Support) w udoskonalonej wersji ma zwiększoną zdolność wykrywania pieszych po zmroku.
  • Zmodyfikowany aktywny tempomat radarowy MRCC (Mazda Radar Cruise Control) wykorzystuje radar fal milimetrowych oraz przednią kamerę, dzięki czemu minimalna prędkość, przy jakiej działa, została obniżona z 30 km/h do 0 km/h. Obecnie system działa w pełnym zakresie prędkości samochodu i jest w stanie nawet powodować samoczynne ruszenie z miejsca w chwili, gdy ruszył pojazd poprzedzający.
  • Diodowe reflektory adaptacyjne ALH (Adaptive LED Headlights).
  • System TSR – Rozpoznawania Znaków Drogowych (Traffic Sign Recognition): Odczytuje mijane znaki drogowe, wyświetla je na ekranie kolorowego wyświetlacza Head-up i ostrzega kierowcę o ograniczeniach prędkości.
  • System wykrywający znużenie kierowcy (DAA): Zmniejsza ryzyko wypadku poprzez sugerowanie kierowcy zrobienia przerwy na odpoczynek, jeżeli wykrywa u niego zmęczenie lub dekoncentrację.

Mazda CX-3 2018Mazda CX-3 2018 fot. Mazda

Od zawsze stylowy, miejski SUV Mazdy jest teraz jeszcze wydajniejszy i jeszcze bezpieczniejszy, choć od chwili debiutu był jednym z liderów segmentu. Mimo niewielkich zmian z zewnątrz, pod karoserią ukryto ogrom udoskonaleń - od dodatkowych mat wygłuszających, przez nowoczesne systemy wsparcia kierowcy aż po dostrojone zawieszenie i układ kierowniczy. Wszystko to sprawia, że Mazda jest mocnym kandydatem do tytułu "Małe auto dla aktywnych" w plebiscycie The Best of Moto.pl.

Materiał powstał we współpracy z Mazdą

Więcej o:
Copyright © Agora SA