Mazda imponuje wzrostem sprzedaży w Polsce. Największa w tym zasługa modelu CX-5, który jest najczęściej kupowaną Mazdą nad Wisłą. W pierwszej połowie tego roku 1845 egzemplarzy japońskiego SUV-a wyjechało na polskie ulice. Oznacza to wzrost o 116 proc. względem poprzedniego roku. Co sprawia, że CX-5 jest aż tak popularne nad Wisłą?
Sposób projektowania samochodów Mazdy ukryty jest pod nazwą KODO, czyli dusza ruchu. To właśnie dzięki tej filozofii karoseria CX-5 wygląda tak lekko i dynamicznie. Stylistyka jest prosta, a zarazem odważna; spokojna, a zarazem dynamiczna. Trudno znaleźć na rynku drugiego tak dopracowanego stylistycznie SUV-a.
Mazda CX-5 Fot. Mazda
Projektanci wygładzili boczne linie oraz opracowali jednolitą kompozycję płaszczyzn nadwozia, uzyskując atrakcyjną grę świateł i cieni na panelach karoserii. Aby w jeszcze większym stopniu zintensyfikować to wrażenie, Mazda wprowadziła do palety nowy kolor Soul Red Crystal.
W podobnym, minimalistycznym i eleganckim stylu zaprojektowano wnętrze. Projektantom zależało na tym, by nic nie rozpraszało uwagi kierowcy. Ergonomia jest na pierwszym miejscu. Przestronną kabinę wykończono wysokiej jakości materiałami. Czuć tu dbałość o detale. Centralnym punktem kokpitu jest umieszczony wysoko 7-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego z technologią Optical Bonding. Przestrzeń między panelem dotykowym, a ekranem LCD wypełniona jest żywicą. Dzięki temu ekran jest wyraźny nawet w bardzo słoneczne dni.
Mazda CX-5 Fot. Mazda
Stylistyka to coś, co przyciąga spojrzenia i niewątpliwie wpływa na popularność CX-5, ale pod fantazyjnie powyginaną karoserią skryto ogrom nowoczesnych rozwiązań technologicznych, ukrytych pod nazwą SKYACTIV. Technologia w Mazdzie CX-5 nastawiona jest na szeroko rozumianą optymalizację: sztywności nadwozia, zawieszenia, wydajności silników, oporów powietrza - wszystkiego, co wpływa na wrażenia, bezpieczeństwo i efektywność jazdy.
SKYACTIV w Mazdzie CX-5 jest wszędzie:
Technologia SKYACTIV zawitała też pod maską CX-5. Wszystkie silniki w japońskim SUV-ie noszą nazwę tej technologii: SKYACTIV-G to silniki benzynowe, a SKYACTIV-D - diesle. W palecie motorów Mazdy CX-5 znajdziemy:
Mazda pojęcie downsizingu zamieniła na - jak sama to nazywa - rightsizing. Oznacza to odpowiedni dobór mocy do pojemności. Silniki Mazdy nie są przeciążone, dzięki czemu pracują długo i bezawaryjnie. Ta niezawodność nie odbija się jednocześnie na spalaniu. Tym właśnie jest SKYACTIV.
Wizualnie i technologicznie dopracowana Mazda CX-5 przekonuje do siebie klientów czymś jeszcze. Bezpieczeństwem. Wszystkie systemy wspierające kierowcę zamknięto w pojęciu i-ACTIVSENSE.
Mazda CX-5 Fot. Mazda
W nowej Mazdzie CX-5 dostępne są m.in.: adaptacyjny tempomat (MRCC) z funkcją Stop and Go, adaptacyjne reflektory przednie LED (ALH) z 12 zespołami diod LED, nowa kamera z sensorami skierowana do przodu poprawia działanie technologii i-ACTIVSENSE wspierających kierowcę, włączając w to zaawansowanego asystenta awaryjnego hamowania w mieście (Advanced SCBS) oraz system rozpoznawania znaków drogowych (TSR). Dodatkowe funkcje systemu i-ACTIVSENSE obejmują asystenta pasa ruchu (LAS) oraz ostrzeganie przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu (LDWS), a także asystenta martwego pola (ABSM) z funkcją ostrzegania przed pojazdami zbliżającymi się prostopadle z tyłu (w/RCTA) i czujnikiem zmęczenia kierowcy (DAA).
KODO, SKYACTIV oraz i-ACTIVSENSE stworzyły dopracowanego, przemyślanego i dojrzałego SUV-a - mocnego kandydata do tytułu "Samochód uniwersalny" w trwającym plebiscycie The Best of Moto.pl.
Partnerem materiału jest Mazda.