Honda Civic jest teraz o 130 mm dłuższa, o 30 mm szersza i o 20 mm niższa. Dzięki zastosowaniu nowej platformy podłogowej większe rozmiary nie wpłynęły negatywnie na wagę kompaktu. Wręcz przeciwnie - Civic schudł o 16 kg.
Oprócz oszczędności w masie nowa platforma jest też bardziej wytrzymała i o 52 proc. bardziej odporna na skręcanie. Rozstaw osi urósł o 30 mm. Większe rozmiary wpływają przede wszystkim na wyższy komfort podróżowania, zwłaszcza na tylnej kanapie, gdzie wygodnie mogą się rozsiąść nawet wysokie osoby. Bagażnik pomieści aż 478 litrów.
Honda Civic X fot. Honda
Plusy Civica to nie tylko przestronna kanapa i pojemny bagażnik, ale także praktyczna przednia część kabiny. Widać, że to model globalny, skrojony także pod amerykańskiego klienta - podłokietnik jest ogromny, a uchwyty na kubki pomieszczą największe puszki. W konsoli centralnej wygospodarowano dwie wygodne półki - ta na telefon oferuje indukcyjne ładowanie.
Honda Civic X fot. Honda
Warto pochwalić sam projekt kabiny. Jest elegancko i schludnie, a wszystko rozplanowano z głową. Spasowanie materiałów stoi na najwyższym poziomie.Znakomicie sprawuje się też ekran systemu multimedialnego i czytelny wyświetlacz między zegarami.
Honda Civic X fot. Honda
W Hondzie Civic zastosowano pokładowy system informacyjno-rozrywkowy Honda CONNECT nowej generacji, obejmujący m.in. 7-calowy wyświetlacz dotykowy oraz radio cyfrowe DAB. W systemie zainstalowano również aplikację AHA, która daje dostęp do muzyki, wiadomości i podcastów. Nawigacja satelitarna powstała we współpracy z uznaną firmą Garmin.
Honda Civic X fot. Honda
Civic wyposażony jest w armię asystentów kierowcy i systemów bezpieczeństwa. Oto wybrane z nich:
Honda Civic X fot. Honda
Liczba 10 oznacza dla Civica definitywne wkroczenie w motoryzację ery turbodoładowania. Do wyboru są dwa nowe silniki benzynowe z rodziny VTEC Turbo. Obydwa współpracują z standardowo z 6-biegową przekładnią ręczną lub ze skrzynią typu CVT.
Bazowa jednostka to trzycylindrowe 1.0 o mocy 129 KM i momencie 200 Nm (180 Nm z CVT). Litrowy silnik zbiera pochwały za kulturę pracy i osiągi. 10,2 do setki w wersji z CVT (z manualem jest o 0,2 s wolniej) to w codziennej jeździe wynik więcej niż wystarczający. 1.0 jest przyjemnie dynamiczny i chętnie wkręca się na obroty. Według producenta spala ok. 5 l/100 km.
Drugi silnik benzynowy 182-konny (240/220 Nm) R4 o pojemności 1,5 litra. Jednostka ta jest propozycją dla szukających naprawdę szybkiego kompaktu - pierwsza setka to kwestia 8,2 s.
Honda Civic X fot. Honda
Niedawno do polskiej oferty dołączył także diesel 1.6 i-DTEC. Jest to znany już z poprzedniej generacji Civica i z modelu HR-V silnik, ale nieco zmodernizowany. Zastosowano w nim stalowe cylindry i nową turbosprężarkę. Wprowadzone usprawnienia wpłynęły na obniżenie emisji NOx i apetytu na paliwo. Jednostka 1.6 i-DTEC oferuje 120 KM mocy przy 4000 obr./min i 300 Nm przy 2000 obr./min.
Do tej pory silnik wysokoprężny dostępny był tylko z 6-biegową skrzynią manualną. Obecnie do wyboru jest jeszcze 9-stopniowy automat. Honda Civic z dieslem i automatem przyspiesza do 100 km/h w 11 s i rozpędzi się do 200 km/h. Średnie zużycie paliwa podawane przez producenta i mierzone wg nowej normy to 4,1 l/100 km.
Honda Civic X fot. Honda
Nowa Honda Civic chwalona jest za prowadzenie. W stosunku do poprzednika auto stało się sztywniejsze. Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe (standard w każdej wersji), a z przodu zastosowano kolumny MacPhersona. W opcji pojawiły się adaptacyjne amortyzatory. Nowy jest układ kierowniczy. Civic chętnie i precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicą. Jest bardzo zwinny, a jazda nim - zwłaszcza na krętych drogach - sprawia ogromną przyjemność.
Honda Civic dziesiątej generacji to zdecydowanie jeden z najciekawszych kompaktów, dostępnych na polskim rynku. Wyróżnia się na drodze odważną stylistyką, we wnętrzu zaskakuje przestronnością i praktycznością, świetnie się prowadzi, a pod maską pracują wydajne i oszczędne jednostki napędowe.
Partnerem materiału jest Honda.
Honda Civic X fot. Honda