Nowa Honda HR-V - prezentacja modelu

Honda HR-V to najczęściej kupowany mały SUV na świecie. Zresztą nie od dziś, bo miano bestsellera segmentu dzierży nieprzerwanie od 2015 roku. Auto niedawno przeszło facelifting. Co się zmieniło?

Zmiany są drobne. Japończycy wyszli z założenia, że nie ma sensu diametralnie poprawiać tego, co dziś idealnie trafia w gusta klientów. I słusznie. Przód otrzymał nowy, błyszczący, chromowany na ciemno panel. Zastąpił on wcześniejszą kombinację czerni i chromu nad wlotem powietrza. Przedni zderzak ma teraz głębiej umieszczone wloty powietrza, w których znajdują się okrągłe światła przeciwmgielne, a reflektory otrzymały w standardzie soczewki z przeprojektowanymi diodowymi światłami do jazdy dziennej.

Do zmian zastosowanych z przodu nawiązują modyfikacje tylnej części nadwozia - na klapie bagażnika również pojawił się element ozdobny chromowany na ciemno. Co więcej? Bogatsze wersje wyposażenia otrzymały nowe, 17-calowe felgi wykonane z lekkiego stopu, a układ wydechowy zakończono chromowaną nasadką. W najbogatszej wersji Executive przednie reflektory i tylne lampy zespolone wykonano w całości w technice LED.

W odświeżonej Hondzie HR-V do wyboru jest osiem lakierów, w tym jeden zupełnie nowy Midnight Blue Beam Metallic. Pozostałe to: Milano Red, perłowe lakiery Platinum White i Crystal Black oraz lakiery metalizowane Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue i Ruse Black.

Zmiany ukryte pod karoserią

Swą popularność HR-V zawdzięcza nie tylko eleganckiej, ponadczasowej stylistyce, ale też praktycznym rozwiązaniom we wnętrzu. Poliftingowa wersja wciąż dysponuje opracowanym przez inżynierów Hondy systemem składania tylnej kanapy Magic Seat. Przednie fotele zostały przeprojektowane - poduszki siedzenia i oparcia zapewniają lepsze trzymanie zwłaszcza na wysokości ramion. Dodatkowo, standardową tapicerkę wykonano z tkaniny wyższej jakości, podczas gdy modele z najbogatszym wyposażeniem otrzymały połączenie tkaniny i skóry ozdobionych podwójnymi szwami dodającymi wnętrzu atrakcyjnego wyglądu.

Honda HR-V 2018Honda HR-V 2018 fot. Honda

Poliftingowa Honda HR-V została wprowadzona na zupełnie nowy poziom pod względem redukcji hałasu. Wyciszenie nie skończyło się na dodaniu nowych mat wygłuszających w przegrodzie czołowej i nadkolach, w strukturze bagażnika i drzwiach. HR-V po raz pierwszy dostępny jest z funkcją aktywnej redukcji hałasu (ANC). Za pomocą dwóch mikrofonów umieszczonych w kabinie, monitoruje ona dźwięki o niskiej częstotliwości, a następnie precyzyjnie je eliminuje sygnałami audio "w przeciwfazie", emitowanymi przez głośniki.

Silniki

Od premiery, Honda HR-V z roku modelowego 2019 jest dostępna z oszczędnym i sprawdzonym 1,5-litrowym wolnossącym silnikiem benzynowym i-VTEC o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 155 Nm. Auto z tym motorem wyposażone w sześciobiegową przekładnię manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy, a wersja z przekładnią bezstopniową CVT – w 11,2 sekundy. Honda deklaruje, że HR-V z tym silnikiem zużywa średnio 5,3 l benzyny na 100km.

Honda HR-V 2018Honda HR-V 2018 fot. Honda

Wolnossące 1.5 nie jest nowością w HR-V, ale silnik poddano pewnym modyfikacjom. Obniżono współczynnik tarcia między tłokami a gładziami cylindrów. Również prowadnice łańcucha rozrządu otrzymały nową powłokę redukującą tarcie, co zwiększyło trwałość i sprawność silnika.

Wiosną 2019 roku, do oferty dołączy 1,5-litrowy silnik VTEC TURBO, przeznaczony dla zwolenników bardziej sportowych wrażeń za kierownicą. Moc? Aż 182 KM.

Honda HR-V to drugi SUV Hondy, który jest globalnym liderem sprzedaży w swoim segmencie. Większa Honda CR-V rywalizuje w plebiscycie The Best of Moto.pl o tytuł "Uniwersalnego Samochodu Roku". Tutaj możesz na nią zagłosować.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.