Ile kosztuje najładniejszy Volkswagen w gamie? Sprawdzamy wyposażenie i rabaty na Arteona

To pokaz siły niemieckiego koncernu. Z europejskiej oferty zniknął Phaeton i CC, a pojawił się Arteon. Pozycjonowany jest nieco wyżej od Passata i naszpikowano go technologiami nie tylko z VW, lecz również z wielu modeli Audi. Drzwi bez ramek i nadwozie łączące cechy limuzyny i coupe. Prawdziwy materiał na przebój jest teraz zdecydowanie tańszy.

Gran Turismo

Właśnie takim mianem określa Arteona główny stylista marki, Klaus Bischoff. Wobec powyższego, projektanci czerpali wzorce z Audi A7, czy BMW serii 6 w wersji czterodrzwiowej. Jest to także przedsmak nowego nurtu stylizacyjnego, który powinien być sukcesywnie wdrażany do pozostałych modeli koncernu. Przód auta wyróżniono grillem płynnie przechodzącym w LED-owy pas oświetleniowy. Jest adaptacyjny, przez co dopasowuje się do ukształtowania zakrętów na drodze. Zmienia długość i szerokość snopu światła, by możliwie najlepiej oświetlić przestrzeń w zasięgu wzroku kierowcy. Ponadto, VW jest obecnie najdłuższym w gamie samochodem. Karoseria ma 4862 mm długości, 1871 szerokości i 1427 wysokości. Rozstaw osi wynosi 2841 mm. Technologicznie bazuje na modułowej płycie MQB.

Przestronność w standardzie

Zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie, miejsca jest bardzo dużo. Fotele można doposażyć w elektryczną regulację, podgrzewanie i masaż. Z tyłu zmieszczą się osoby o wzroście do 190 centymetrów. Bagażnik, do którego dostępu strzeże unoszona elektrycznie pokrywa, mieści 563 litry. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, jego pojemność wzrośnie do 1557 litrów. Kokpit urządzono w znajomym stylu. Do dyspozycji mamy 12,3-calowy wirtualny zestaw wskaźników ze zmienna grafiką, a także nowy, pozbawiony pokręteł ekran centralny o przekątnej 9,3 cala. Łączy się z internetem, podstawowymi funkcjami można sterować za pomocą gestów, a całość połączyć z 700-watowym nagłośnieniem Dynaudio. Ponadto, wraz z Discovery Pro dostajemy wbudowany dysk twardy o pojemności 10 GB, zestaw kamer i opcję przeniesienia aplikacji ze smartfona.

Dynamika i elastyczność

W Arteonie nie znajdziecie słabych silników. Gamę otwiera 1.5 TSI Evo o mocy 150 KM współpracujące z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów. 2.0 TSI generuje 190 lub 280 koni mechanicznych. Najmocniejsza odmiana łączy się z napędem na obie osie. Diesle są trzy – 150, 190 i 240 KM. Znajdujący się na szczycie cennika motor wysokoprężny został wyposażony w podwójne doładowanie i system 4Motion. Całość atrakcyjnie opakowana i naszpikowana nowoczesnymi technologiami. Do tego wyraźnie tańsza. Poniżej sprawdzisz, jak rabaty wpłynęły na ceny Arteona.

Copyright © Agora SA