Lexus NX Fot. Lexus
Wygląd popularnego SUV-a zmienił się nieznacznie. Bryła nadwozia uzyskała bardziej opływową linię, a do tego pojawiły się przetłoczenia na masce i drzwiach, które nadają bardziej masywny wygląd. Potrójne przednie lampy przypominają teraz flagowe coupe – Lexusa LC, a klosze tylnych lamp wydłużono i przyciemniono. Powiększone, chromowane rury wydechowe wkomponowano w tylny zderzak. Przesuwając pod nim stopę można otworzyć klapę bagażnika.
W kabinie znajdziemy większy, 10,3-calowy ekran systemu multimedialnego. Przyciski sterowania klimatyzacją zamieniono na cztery wygodne przełączniki, a nowy zegar automatycznie ustawia czas, wykorzystując sygnał z GPS. Gładzik Remote Touch powiększono, a tacka do bezprzewodowego ładowania pomieści dwa telefony.
Na pokładzie Lexusa NX w standardzie jest dostępny Lexus Safety System integrujący funkcje, takie jak system przedzderzeniowy PCS (Pre-Collision System), aktywny tempomat DRCC (Dynamic Radar Cruise Control), tryb ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDA (Lane Departure Alert) czy automatyczne światła drogowe AHB (Automatic High Beam).
Odświeżony model jest dostępny w dwóch wersjach napędu. Podstawowa to NX 300, napędzana dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o zmiennym cyklu pracy (Atkinsona/Otto), rozwijającym moc 238 KM. Wersja hybrydowa NX 300h oferuje 197 KM maksymalnej mocy i wykorzystuje 2,5 litrowy, czterocylindrowy silnik rzędowy.
Samochód jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Elegance, Comfort, F Sport i Prestige. Cennik Lexusa NX startuje od 179 900 za wersję wyposażeniową Elegance, którą warto połączyć z pakietami Business i Lexus Premium Navigation.
Na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in.: