Przeglądamy miejskie Skody - Scala vs. Fabia

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
26.05.2020 18:33
autor
open-image
Nie ma już na polskim rynku Rapida, ale oferta Skody w segmencie B i C jest zadowalająca. Podstawę gamy stanowi bestsellerowa Fabia, a tuż ponad nią plasuje się nowość – Scala. Oba auta cieszą się dużym zainteresowaniem. Dlaczego? Postanowiliśmy przyjrzeć się im przyjrzeć.
    • Skoda Fabia – Przebojowy model

      Obecna generacja jest trzecią. Przeszła po drodze spory lifting, który zmienił jej oblicze, dołożył wiele elektronicznych gadżetów i nowych jednostek napędowych. Fabia występuje jako hatchback i kombi. Ciekawym urozmaiceniem gamy jest odmiana Monte Carlo. Do tego dodano nowe lakiery i felgi, a w ofercie pojawiły się nawet 18-calowe obręcze. Zestaw uzupełniają LED-y umieszczone w przednich i tylnych kloszach. Ciekawy akcent stanowi dwubarwne malowanie.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Czworo dorosłych się zmieści

      Do nowej Fabii można teraz zamówić systemy do tej pory dostępne w wyższych segmentach. Na liście dostępnych opcji znajdziemy funkcję monitorowania martwego pola w lusterkach i wspomaganie wyjazdu z miejsca parkingowego. Ekran systemu multimedialnego ma teraz przekątną 6,5 cala. Co ważne, współpracuje z Android Auto i Apple CarPlay. Skoda przekonuje też niezłymi materiałami wykończeniowymi i bagażnikiem mieszczącym 330 litrów (hatchback).
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Wolnossący i doładowane silniki

      Silniki benzynowe generują od 60 do 110 koni mechanicznych. Podstawowy jest wolnossący, zaś mocniejsze zyskały doładowanie. Najszybsza Fabia przyspiesza do setki w 9,7 sekundy i rozpędza się do 196 km/h. Zużywa przy tym 5,6-6,2 litra na 100 km. W ramach trwającej obecnie kampanii wyprzedażowej, auto z rocznika 2019 można kupić z rabatem wynoszącym 4000 zł. W leasingu konsumenckim Skoda dostępna jest od 489, 84 zł miesięcznie brutto.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Skoda Scala – Materiał na przebój

      Scala jest wyraźnie większa od Fabii i plasuje się w segmencie kompaktowym. Występuje tylko jako hatchback. Ma 4362 mm długości, 1793 szerokości i 1471 wysokości. Do tego rozstaw osi wynoszący 2649 mm sprawia, że w kabinie mamy do dyspozycji sporo miejsca. Oprócz tego auto przekonuje pokaźnym bagażnikiem o pojemności 467 litrów. Po złożeniu asymetrycznego oparcia drugiego rzędu, zyskujemy dostęp do 1410 litrów. W klasie C to bardzo dobry wynik.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Nowoczesne multimedia

      W kabinie też sporo nowości. To między innymi centralny ekran. Może mieć 6,5, 8 lub 9,2 cala. Nie został wbudowany w kokpit, tylko lekko wyciągnięty by ułatwić jego codzienną obsługę. Topowy kombajn multimedialny łączy się z internetem i po raz pierwszy bezprzewodowo ze smartfonami opartymi na Androidzie lub Apple CarPlay. Panoramiczne okno dachowe, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, aktywny tempomat funkcjonujący do 210 km/h to opcje.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Od 115 do 150 KM

      Benzynowe silniki generuję 115 lub 150 KM. Oba łączą się z manualnymi albo automatycznymi, 7-stopniowymi przekładniami. Najmocniejsza wersja przyspiesza do setki w 8,2 sekundy i rozpędza się do 220 km/h. Fani diesla mogą postawić na oszczędne i dość żwawe, 115-konne 1.6 TDI. Wszechstronny kompakt też został przeceniony. Rabat wynosi 5 tysięcy zł. Jeśli wybierzemy elastyczny leasing konsumencki, Scala dostępna będzie od 683,99 zł brutto miesięcznie.
      SPRAWDŹ CENĘ
autor

*** ***

REDAKCJA