Ten kompaktowy SUV jest jednym z ważniejszych w ofercie modelowej Renault. Reprezentuje segment, który notuje nieprzerwanie od kilku lat wzrosty. W związku z tym, Francuzi pokładają w nim spore nadzieje. Czego możemy się spodziewać po udanej konstrukcji, która przeszła sporą modernizację?
-
-
LED-y i spory prześwit
Możliwości konfiguracyjne Kadjara są całkiem spore. Auto można postawić na 19-calowych obręczach ze stopów lekkich, a także wyposażyć w pełni LED-owe reflektory. Osłony podwozia wraz z progowymi nakładkami zdradzają off-roadowy charakter modelu. O jego naturze świadczy też prześwit na poziomie 19 cm. To istotny fakt wpływający korzystnie na nierówne potyczki z wysokimi, miejskimi krawężnikami i lekkim terenem w postaci kolein wypełnionych błotem.SPRAWDŹ CENĘ
-
-
-
Funkcjonalny i ergonomiczny
Kadjar ma 448,9 cm długości, co przekłada się na sporą przestrzeń w kabinie. W dwóch rzędach nie zabraknie miejsca dla rosłych pasażerów. Pojemny jest też bagażnik, który w standardowej konfiguracji zmieści 472 l. Po złożeniu asymetrycznej kanapy możliwości przewozowe rosną do 1478 litrów (wersja FWD). Kokpit zaprojektowany z naciskiem na ergonomię, przez co dostęp do wszelkich udogodnień jest intuicyjny. Materiały wykończeniowe są miękkie.SPRAWDŹ CENĘ
-
-
-
Nowoczesne multimedia
Francuzi postawili na nowoczesne gadżety. Przed oczami kierowcy zainstalowano zestaw elektronicznych wskaźników. Są czytelne i mają atrakcyjną szatę graficzną. W centralnej części kokpitu znajdziemy 7-calowy ekran dotykowy współpracujący z telefonami opartymi na systemie Apple CarPlay i Android Auto. Auto można też wyposażyć w kamerę cofania, dwustrefową klimatyzację automatyczną, panoramiczne okno dachowe, a także podgrzewanie przednich foteli.SPRAWDŹ CENĘ
-
-
-
Silniki benzynowe
Renault sukcesywnie odświeża gamę jednostek napędowych i właśnie te najnowsze trafiły do katalogu SUV-a. Pośród benzynowych znajdziemy 1.3 TCe o mocy 140 i 159 koni mechanicznych. Mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią EDC (TCe 140 również z manualną). Mocniejszy generuje 260 Nm przy 1750 obr./min, co gwarantuje niezłe osiągi. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 9,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.SPRAWDŹ CENĘ
-
-
-
Silniki wysokoprężne
Zwolennicy silników wysokoprężnych też mają w czym wybierać. 1.5 dCi ma 115 KM i 260 Nm. W średnim rozrachunku zużywa 5-5,2 litra i rozpędza się do 189 km/h. Lepiej przedstawiają się parametry 1.7 dCi. W tym przypadku mamy do dyspozycji 150 KM i 340 Nm. Najmocniejszy diesel jako jedyny w gamie łączy się z napędem na obie osie, zatem sprawdzi się w lekkim terenie. Sprint do setki trwa 10,6 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 197 km/h.SPRAWDŹ CENĘ
-
-
-
Dojrzała konstrukcja
Kadjar w niejednym redakcyjnym teście udowodnił, że można mu zaufać. Oferuje wysoki komfort jazdy i praktyczne wnętrze. Ma dopracowane multimedia i sprawdzi się na bezdrożach. Ponadto, można go spersonalizować korzystając z wirtualnego salonu Renault. Nie trzeba wychodzić z domu, by wybrać pożądaną specyfikację, poznać warunki finansowania i przygotować wszelkie formalności. Korzystając z aktualnej promocji, możemy zyskać 14 tysięcy złotych.SPRAWDŹ CENĘ
-
*** ***
REDAKCJA