Volkswagen Golf miał być samochodem dla ludu. Sprawdzamy rozsądną konfigurację

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
03.04.2020 13:42
autor
open-image
Czy to faktycznie samochód dla każdego? Jeśli spojrzymy na wyniki sprzedaży od początku produkcji, z pewnością tak. Golf znalazł na świecie ponad 35 milionów klientów. Świetny wynik, a może być jeszcze lepiej, bowiem właśnie w salonach debiutuje 8 generacja. Postaramy się znaleźć odpowiednią specyfikację w rozsądnej cenie.
    • Gorąca nowość

      Golf debiutuje w momencie, gdy konkurencja jest bardzo mocna. Niemcy się jednak nie obawiają, bowiem ich kompakt od 13 lat zajmuje najwyższe miejsca w europejskich rankingach sprzedaży. W stosunku do poprzednika, różnice w wyglądzie zewnętrznym nie są imponujące, ale to pozory. VW zaprojektował auto niemal od podstaw. Zbliżone są jedynie rozmiary – 428 cm długości i 179 szerokości.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Nie przepłacaj

      Nie trzeba wybierać topowej specyfikacji, by otrzymać wiele udogodnień w standardzie. Z pomocą przychodzą też rozsądnie wycenione pakiety. W chwili debiutu VW oferuje silniki o mocy od 90 do 150 KM, my stawiamy na najmocniejszą wersję benzynową. To 1.5 TSI sprzężone z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów i technologią odłączania dwóch cylindrów podczas spokojnej jazdy.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Sprawdzi się w każdych warunkach

      Czemu akurat taki wariant? Ma dość mocy, by rozpędzić się do setki w 8,5 sekundy. 250 Nm pozwala na dynamiczną jazdę w trasie z kompletem pasażerów i sporym bagażem. Według producenta, zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,5 litra. W mieście trochę więcej. Motor zasługuje na uwagę dzięki wysokiej kulturze pracy i płynnie rozwijanej mocy, a manualna przekładnia okazuje się precyzyjna.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Zadowalająca funkcjonalność

      Specyfikacja Life jest drugą w kolejności. W standardzie możemy więc liczyć na 16-calowe obręcze ze stopów lekkich i w pełni LED-owe reflektory. Diody znajdziemy też w tylnych kloszach. W kabinie nie zabraknie miejsca dla rosłych pasażerów. Bagażnik pomieści od 380 do 1237 litrów bagaży. Ma podwójną podłogę i dość nisko umieszczony próg załadunku, a gniazdko 12V, wnęki i haczyki podnoszą jego funkcjonalność.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Optymalne wyposażenie

      Na liście wyposażenia znajdziemy wiele przydatnych opcji. To między innymi wielofunkcyjna kierownica, cyfrowy zestaw wskaźników, przednie i tylne czujniki parkowania, a także indukcyjna ładowarka do smartfona i cztery złącza USB-C. W standardzie dostaniemy też automatyczną klimatyzację regulowaną w jednej strefie i fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego oraz wysokości.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Zaawansowane multimedia

      Dopłacać nie musimy też za zaawansowany zestaw multimedialny z ekranem o przekątnej 8,25 cala. Ma dotykową obsługę i cechuje się wysoką responsywnością. Ma przejrzyste menu, atrakcyjną grafikę i pozwala przenieść na ekran ulubione aplikacje ze smartfona. Łączy się też z internetem i opcjonalną kamerą cofania. 7 głośników wystarczy do słuchania muzyki w dobrej jakości.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Cena adekwatna do jakości

      Golf z adaptacyjnym tempomatem działającym do 210 km/h, sprężystym zawieszeniem i komfortowym wnętrzem, sprawdzi się jako pojazd uniwersalny. Wybrana przez nas specyfikacja kosztuje 90 390 zł po uwzględnieniu rabatu w wysokości 6 tysięcy. Warto skorzystać z platformy e-Home, która pozwoli w formie wideokonferencji omówić z ekspertem wszystkie opcje związane z wybraną specyfikacją.
      SPRAWDŹ CENĘ
autor

*** ***

REDAKCJA