Driftowóz na gaz - jak instalacja LPG sprawdza się w 650-konnym BMW?

Instalacje LPG kojarzą się głównie z oszczędnością. Niesłusznie. LPG może być też generatorem adrenaliny.

BMW profesjonalnie przygotowane do driftingu, z silnikiem o mocy 650 KM. Do tego instalacja LPG. Brzmi nieprawdopodobnie? A jednak. To właśnie popisowe auto STAG Rally Team, które reprezentuje firmę AC S.A. (producenta instalacji STAG) w zawodach drifterów. - Czym było dla nas to działanie? Mogę je podsumować słowami: wyzwanie, priorytet, niestandardowa misja i montaż bez precedensu - mówił Kamil Dzierbicki, STAG Rally Team.

Dzięki realizacji tego projektu firma AC S.A. może testować swoje produkty w najbardziej ekstremalnych warunkach. Warto wspomnieć, że w driftowym BMW zamontowano elementy ze standardowej oferty marki STAG: reduktor STAG R02 TWIN – 2 sztuki, wtryskiwacze STAG ACW 03 – 12 sztuk, sterownik STAG 300-6 QMAX PLUS oraz STAG Tuning, który zwiększa elastyczność i dynamikę na wszystkich biegach w całym zakresie obrotów.

Niestandardowe podejście

Przygotowanie samochodu z systemem autogaz do startu wymusza niestandardowe podejście ze strony inżynierów i techników marki STAG. Wynika to przede wszystkim z faktu, że takie auto jest wyjątkowe, wszystko w nim jest nieseryjne, wzmocnione, stuningowane. Co za tym idzie – wymaga indywidualnego skompletowania instalacji autogaz dedykowanej, na specjalne potrzeby tego konkretnego samochodu. Angażuje to czas i pracę najlepszych specjalistów STAG, którzy są do dyspozycji na to konkretnie działanie.

Instalacja podlega obserwacji w całym cyklu przejazdu samochodu. Ten nietypowy projekt wymaga bacznego spojrzenia i reakcji w przypadku najmniejszych nieprawidłowości. Nieseryjny samochód o dużej mocy plus niestandardowy sposób zasilania jest to wyzwanie, którego nie sposób zamknąć w ramach zaplanowanych przeglądów.

Dowody na bezpieczeństwo

Montując autogaz do driftowozu marka STAG nie tylko potwierdza wysoką wytrzymałość swoich instalacji gazowych, ale też walczy ze stereotypem mówiącym, że gaz LPG jest paliwem niebezpiecznym. W internecie nie brakuje opinii, że samochód z instalacją gazową to „jeżdżąca bomba", a paliwo to zdecydowanie lepiej sprawdza się w domowych kuchenkach. Fakty mówią jednak jasno: LPG jest obecnie jednym z najbezpieczniejszych paliw płynnych na rynku. Samochód z instalacją LPG biorący czynny udział w motorsporcie jest kolejnym projektem i argumentem potwierdzającym bezpieczeństwo instalacji gazowych.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.