Widoczność w Internecie jest obecnie kluczowa dla właścicieli – szczególnie mniejszych firm z branży automotive, posiadanie własnej strony internetowej jest koniecznością. Warto pamiętać, że jest ona wizytówką firmy, powinna wiec być:
Dodatkowo, szanse na dotarcie do szerszego grona odbiorców poprawia optymalizacja treści pod kątem często wyszukiwanych słów kluczowych.
Jeśli decydujesz się na prowadzenie mediów społecznościowych – Facebook, Instagram, YouTube, TikTok prowadź je systematycznie – 2-3 wpisy tygodniowo nie wystarczą. Bądź obecny, buduj relacje z klientami, odpowiadaj na ich pytania, komentuj posty i promuj swoje oferty w bardziej bezpośredni i interaktywny sposób.
Współpraca z zaufanymi partnerami może zapewnić globalność i umożliwić znajdowanie Klientów z całej Polski. Dobrym pomysłem jest nawiązanie partnerstwa z serwisami samochodowymi lub dostawcami usług finansowania. Wybierając partnerów, warto zwrócić uwagę na bezpieczeństwo, wiarygodność i doświadczenie w branży, kogo więc wybrać?
Warto postawić na Partnera sprawdzonego, który skupia różnorodne opcje wsparcia, dobrym przykładem może być platforma sprzedażowa OTOMOTO. Dołączając do platformy zyskujesz nie tylko dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów na terenie całej Polski, a także zagranicą, ale również szeroki wachlarz narzędzi i usług wspierających sprzedaż. m.in. zwiększona widoczność promowanych ofert czy profesjonalne doradztwo przy tworzeniu skutecznych ogłoszeń.
Przede wszystkim zasięg ofert – korzystając z OTOMOTO wykorzystujemy zasięg dwóch platform: jedno ogłoszenie jest publikowane jednocześnie na OTOMOTO - średnio prawie 14 mln odwiedzających miesięcznie i OLX - ok 12 mln odwiedzających per miesiąc.[1] Dodatkowo usługa OTOMOTO Pay otwiera przed kupującymi nowe możliwości finansowania zakupów – w wygodny i przejrzysty sposób eliminuje ona barierę wysokich kosztów i sprzyja zwiększeniu liczby zawieranych transakcji.
Sprzedający na OTOMOTO mają dostęp do kluczowych statystyk i danych, które są nieocenione przy podejmowaniu codziennych decyzji biznesowych.
Dodatkowo platforma promuje swoich partnerów przygotowując liczne akcje promocyjne – chociażby kampanie takie jak Black Week czy Moto Targi, które na OTOMOTO przyciągają szerokie grono zainteresowanych, skutecznie zwiększając sprzedaż. Takie działania koncentrują się nie tylko na przyciąganiu nowych użytkowników, lecz także na utrzymaniu zainteresowania obecnych, poprzez dostarczanie im wartościowej wiedzy, inspiracji i aktualności z branży.
Warto nadmienić, że korzystanie z OTOMOTO możliwe jest 24/7, również w okresach świątecznych. Widoczność oferty można dodatkowo poprawić poprzez promowanie ogłoszeń, co często okazuje się kluczowe w poprawie wyników sprzedażowych.
Dołączając do platformy zyskujesz nieocenione wsparcie merytoryczne. Możesz liczyć na indywidualne doradztwo biznesowe. Opiekunowie biznesowi są zawsze gotowi pomóc w wyborze optymalnych narzędzi i budowie atrakcyjnego, skutecznego ogłoszenia.
Co ważne, platforma od lat buduje zaufanie wśród klientów - w ciągu dwudziestu lat działalności OTOMOTO udowodniło, że jest nie tylko miejscem, gdzie można skutecznie sprzedawać pojazdy, ale także części samochodowe. Kategoria części z pewnością będzie rosnąć w najbliższym czasie - auta Polaków są coraz starsze, a wyraźna wciąż inflacja zmusza ich do coraz bardziej aktywnego szukania oszczędności. Zatem, im szybciej sprzedawcy części dodadzą online’owy kanał sprzedaży do tradycyjnego, tym większe mają szanse na sukces.
Średnia wieku samochodów w Polsce stale rośnie i wynosi obecnie 14,5 roku, a w najbliższym czasie nie widać szans na diametralne odwrócenie tego trendu. Starsze samochody częściej wymagają napraw lub wymiany zużytych elementów – także tych, których nie ma już w produkcji, m.in. dlatego prognozujemy, że części używane będą się budzić coraz większe zainteresowanie wśród kupujących. Kategoria części na OTOMOTO, w której można znaleźć zarówno używane, jak i nowe części do pojazdów staje się coraz istotniejszym źródłem pozyskiwania elementów do samochodów zarówno przez mechaników samochodowych, jak i tych, którzy naprawiają swoje auta samodzielnie – zauważa Piotr Grzemski, Head of Parts w OTOMOTO.
Działania lokalne, takie jak uczestnictwo w wydarzeniach, sponsoring zespołów sportowych czy budowanie relacji z mediami, pozwalają na tworzenie silnych więzi ze społecznością lokalną. Jednocześnie, obecność w Internecie i na platformach sprzedażowych otwiera drzwi do szerszego rynku krajowego i międzynarodowego. Wyzwaniem jest tu efektywne wykorzystanie obu tych kanałów. Ważne jest, aby zachować spójność komunikacji i oferty. Dzięki szerokiemu zasięgowi, zaawansowanym narzędziom marketingowym i wsparciu platform, takich jak OTOMOTO zyskujesz idealne uzupełnienie dla tradycyjnych metod sprzedaży.
[1] na podstawie: Google Analytics, wartości uśrednione za okres lipiec-grudzień 2023
Materiał promocyjny OTOMOTO