Widząc te modele, można pomyśleć, że przeniosło się do przyszłości. Wyprzedzają swoje czasy i zachwycają funkcjonalności

Czołowi designerzy motoryzacyjni uważają, że przyszłość motoryzacji będzie opierać się przede wszystkim o elektromobilność, poszanowanie zasad zrównoważonego rozwoju i szeroko rozumiane connectivity. Za sprawą dynamicznie rozwijających się technologii i ewoluujących przepisów prawnych zmiany są nieuniknione.

Jeszcze stosunkowo niedawno dla przeciętnego śmiertelnika samochód z napędem elektrycznym wydawał się melodią przyszłości i czymś absolutnie egzotycznym. Przyszłość zaczęła się materializować szybciej, niż można się było tego spodziewać i aktualnie wdrażanie do oferty producentów tzw. elektryków stało się ogólnie obowiązującym kierunkiem. Za co je doceniamy? Są ekonomiczne, przyjazne dla środowiska i łatwe w obsłudze. Nie zaskoczą swojego użytkownika awarią turbosprężarki ani koła dwumasowego, mają hamulce o imponującej żywotności i oferują natychmiastową dostępność maksymalnego momentu obrotowego.

Napęd elektryczny charakteryzuje się bardzo dobrym stosunkiem mocy pojazdu do jego wielkości i masy. Konstruktorzy są w stanie tworzyć samochody o coraz lepszych parametrach prowadzenia i imponujących osiągach. Świetnym przykładem są auta z rodziny Hyundai IONIQ. W 2021 roku południowokoreański koncern powołał do życia całkowicie elektryczny IONIQ 5 oparty na platformie E-GMP (Electric Global Modular Platform), która otworzyła nową erę w rozwoju elektromobilności. Już rok później Hyundai z sukcesem wprowadził na rynek swój drugi model z gamy całkowicie elektrycznych pojazdów, IONIQ 6.

 Zrównoważony rozwój - od aspiracji do realnej aktywności

Strategia rozwoju Hyundaia uwzględnia takie wdrażanie zmian, które odbywa się z poszanowaniem środowiska oraz potrzeb społeczeństw: zarówno obecnych, jak i przyszłych pokoleń. Producent ma ambicje wyznaczać trendy i budować dobre praktyki w zakresie poszukiwania równowagi między celami ekonomicznymi, środowiskowymi i społecznymi. Firma podjęła zobowiązanie osiągnięcia pełnej neutralności węglowej do 2045 roku. Obejmuje ono dążenie do zeroemisyjności dwutlenku węgla w ramach wszystkich operacji koncernu na całym świecie.

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq materiał promocyjny

Zarówno IONIQ 5 jak i IONIQ 6 wyposażone są w zrównoważone materiały, których zastosowanie ma na celu minimalizację zużycia wody oraz ograniczenie emisji CO2. Wiele elementów wnętrza wykonanych jest z ekologicznych surowców, które wpisują się w idee ochrony środowiska i poszanowania jego naturalnych zasobów. To między innymi tkanina Bio PET, przędza Bio TPO, farba pigmentowa z komponentami ze zużytych opon i lakier pigmentowy z węglem z bambusa. Hyundai wykorzystuje też do produkcji tapicerki naturalną wełnę, a w procesie barwienia skór używa ekstraktu z siemienia lnianego. Auta z rodziny IONIQ mają w kokpicie elementy malowane biofarbami zawierającymi naturalne oleje roślinne i garbniki z winogron.

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq materiał promocyjny

To nie koniec działań koreańskiego koncernu, które hołdują zrównoważonemu rozwojowi i mają na celu ochronę środowiska naturalnego. Producent współpracuje z organizacją pozarządową Healthy Seas. Zaowocowało to między innymi wdrożeniem produkcji dywaników podłogowych z materiału ECONYL® wytworzonego z odzyskanych sieci rybackich. Po raz pierwszy zostały zastosowane w IONIQ 5, będąc namacalną realizacją ambicji Hyundaia w zakresie troski o losy naszej planety.

Hyundai Ioniq materiał promocyjny
Hyundai Ioniq materiał promocyjny

Łączność – jeden z wiodących filarów rozwoju motoryzacji

Postęp współczesnej motoryzacji w dużej mierze ogniskuje się wokół innowacji w zakresie komfortu kierowcy w komunikacji z pojazdem i światem zewnętrznym. IONIQ 6 na nowo zdefiniował mobilność między innymi dzięki szerokiej palecie technologicznie zaawansowanych funkcji łączności. Wyposażona w pikselowe diody LED interaktywna futurystyczna kierownica usprawnia bezproblemową komunikację między kierowcą a pojazdem, między innymi aktywując wprowadzanie komend głosowych po kliknięciu jednego przycisku. Bluelink® pozwala łatwo sterować autem za pośrednictwem komunikatów głosowych lub smartfona. Wszystkie rozwiązania skoncentrowane są na wygodzie i bezpieczeństwie kierowcy. Operowanie funkcjami łączności z założenia jest intuicyjne i niewymagające.

Hyundai Ioniq materiał promocyjny
Hyundai Ioniq materiał promocyjny

System Bluelink zapewnia stałą łączność z samochodem. To proces, który zaczyna się jeszcze przez jazdą. Aplikacja mobilna pozwoli na sprawdzenie poziomu naładowania baterii oraz skrupulatne zaplanowanie trasy do pokonania. W ciepłe dni umożliwi schłodzenie kabiny przed drogą, a w chłodne zdalne uruchomienie ogrzewania. Podczas jazdy nawigacja na bieżąco weryfikuje sytuację na drodze, a Hyundai Live wyświetla alerty o fotoradarach i mobilnych kontrolach prędkości, wyszukuje stacje paliw, punkty gastronomiczne oraz dostępne parkingi.

W autach z rodziny Hyundai IONIQ aktualizacja oprogramowania leży poza zakresem zmartwień jego użytkowników. Wysyłanie i aktualizowanie oprogramowania odbywa się w oparciu o bezprzewodowy system  Over-the-Air (OTA). Takie rozwiązanie wpisuje się w ideę dbałości o oszczędność czasu  kierowcy i bezobsługowość oferowanych funkcjonalności. Przyszłe aktualizacje oprogramowania informacyjno-rozrywkowego i map Bluelink realizowane są automatycznie i bezprzewodowo. Eliminuje to potrzebę odwiedzania dealera lub instalowania aktualizacji ręcznie. W rozwijającej się na naszych oczach motoryzacji przyszłości wszechstronne wsparcie kierowcy to jeden z podstawowych fundamentów.

Materiał promocyjny marki Hyundai.