W 2019 roku Lexus RX przeszedł facelifting. Projektantom udało się zachować wyrazistą sylwetkę modelu, ale jednocześnie postawiono na minimalistyczną formę, tworząc idealnie spójną całość. Duża osłona wlotu powietrza i odważnie narysowany kształt reflektorów sprawiają, że Lexus RX prezentuje się nowocześnie. Nie można mu też odmówić drapieżnego charakteru. Wygląd od razu zdradza, że mamy do czynienia z luksusowym SUV-em, który nie zapomina o sportowym prowadzeniu.
RX ma zmodyfikowane zawieszenie oraz zwiększoną sztywność nadwozia. To przekłada się na precyzyjne prowadzenie. To jedna z cech, które wyróżniają RX-a w segmencie. O jak najlepsze wrażenia z jazdy dbają także zaawansowane systemy. Choćby Active Cornering Assist (ACA) tłumiący podsterowność występującą podczas przyspieszania na zakrętach. Lexus chwali się, że dopracowano też zestrojenie elektronicznego systemu wspomagania układu kierowniczego, co skutkuje lepszym wyczuciem kierownicy. Dodatkowo system adaptacyjnego zawieszenia AVS dostosowuje się do warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy.
Lexusy słyną z niezawodnych i oszczędnych silników. W nowym RX-ie do wyboru są dwie wersje. Pierwsza, oznaczona symbolem RX 300, bazuje na turbodoładowanym silniku benzynowym. Lexus wyposażył ją w innowacyjne rozwiązanie sterowania fazami rozrządu. Umożliwia ono przełączanie silnika między pracą w cyklu Otto i cyklu Atkinsona. Co to oznacza dla kierowcy? Niższe zużycie paliwa. Maksymalna moc dwulitrowego silnika wynosi 238 KM, a maksymalny moment obrotowy to 350 Nm.
Alternatywą jest wersja o oznaczeniu RX 450h z samoładującym napędem hybrydowym. Układ bazuje na benzynowej V-szóstce 3.5 l oraz dwóch silnikach elektrycznych. Aż 313 KM łącznej mocy gwarantuje świetne osiągi. Co więcej, hybrydowy Lexus jest bardzo oszczędny. Średnie zużycie paliwa to mniej niż 8 l/100 km, a mówimy przecież o dużym SUV-ie, który od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,7 sekundy.
Zadbano także, by Lexus RX dawał pewność prowadzenia w każdych, nawet najtrudniejszych warunkach. Nieważne, czy mówimy o śliskim asfalcie czy nieutwardzonych drogach napęd E-FOUR zawsze wspiera kierowcę. Jest dostępny w RX-ie 450h.
Lexus RX wyróżnia się też wyjątkowym wnętrzem. Choć znacznie je unowocześniono, to zachowało swój własny charakter. Wciąż na pokładzie pozostało sporo fizycznych pokręteł i przycisków, a te zawsze poprawiają wygodę obsługi. Imponuje też dbałość o najdrobniejsze detale i jakość wykorzystanych materiałów.
Nikogo nie rozczaruje też wyposażenie. W kabinie Lexusa RX znajdziemy nowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 12,3 cala. Wielu kierowców na pewno ucieszy, że najnowsza wersja systemy multimedialnego bez problemu łączy się z Apple CarPlay oraz Android Auto. Dodatkowo niektórymi funkcjami możemy sterować głosowo z wykorzystaniem wirtualnych asystentów Apple Siri lub Asystenta Google. Na konsoli środkowej znalazła się ładowarka indukcyjna, nowy uchwyt na telefon i dodatkowy port USB. Znakomite wyciszenie pozwala cieszyć się ulubioną muzyką z 15-głośnikowego systemu audio Mark Levinson.
Bardzo długa jest także lista pokładowych systemów bezpieczeństwa, które cały czas dbają o kierowcę oraz pasażerów. To m.in.:
Wspomnieć trzeba też o adaptacyjnych światłach drogowych (AHS) BladeScan, które Lexus wykorzystał jako pierwszy. Te nowoczesne reflektory znacznie zwiększają widoczność i bezpieczeństwo na drodze. Dzięki nim kierowca znacznie wcześniej może dostrzec pieszych i znaki drogowe. Podczas nocnej jazdy pieszego można zobaczyć z odległości aż 56 metrów.
Wszystko to sprawia, że na rynku trudno znaleźć równie kompletnego i dopracowanego SUV-a. Lexus RX w umiejętny sposób łączy prestiż, ekologię, luksus, bezpieczeństwo, nowoczesne wyposażenie i prowadzenie z nutką sportu.
A teraz Lexus RX ma jeszcze przystępniejszą ofertę... To prawdopodobnie najlepszy moment na zakup luksusowego SUV-a.