Gdy pojawił się na rynku w 2014 r., wywołał niemałe poruszenie. Klienci zaczęli szturmować salony sprzedaży, a już rok po debiucie stał się najchętniej kupowanym modelem Lexusa nad Wisłą. Wciąż jest niezwykle popularny i na dobre wpisał się w krajobraz europejskiej klasy premium. Japoński SUV właśnie doczekał się zupełnie nowej odsłony.
Nowy Lexus NX jest dłuższy i szerszy od poprzednika o 2 cm. Z kolei o 3 cm wzrósł rozstaw osi, a to parametr kluczowy dla pasażerów tylnej kanapy. Większy rozstaw osi oznacza więcej miejsca. Co więcej, wysokość SUV-a pozostała bez zmian, ale trochę niżej osadzono fotele. W jednym celu - Lexus NX oferuje jeszcze więcej miejsca pasażerom. I ich bagażom. Bagażnik pomieści teraz aż 500 l, a klapa otwiera się i zamyka elektrycznie w około cztery sekundy.
Kierowcy pokochali Lexusa NX za oszczędne i wydajne napędy hybrydowe. Unowocześniona i dopracowana odmiana NX 350h oferuje teraz 242 KM, a przestronnego SUV-a rozpędza do pierwszej setki w świetne 7,7 s, a przy tym zużywa o 10 proc. mniej paliwa. Działanie hybrydy docenimy przede wszystkim w mieście, gdzie nowy NX może poruszać się w ponad 50 % czasu tylko i wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego. Klasyczną, samoładującą się hybrydę miłośnicy Lexusa już znają, ale NX przyjedzie nad Wisłę również w odmianie 450h+. To pierwsza hybryda plug-in w historii producenta. Składa się ona z silnika 2,5 l, motoru elektrycznego oraz z baterii litowo-jonowych o pojemności 18,1 kWh. Łącznie moc, jaką posiada auto to 306 KM. Auto jest w stanie tylko na napędzie elektrycznym jeździć do prędkości 135 km/h i pokona w trybie EV ok. 60 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h? Zaledwie 6,3 s.
Nowy Lexus NX bez problemu poradzi sobie z taką mocą. Został zbudowany na platformie TNGA-K, która gwarantuje niższy środek ciężkości, większą sztywność i lepsze prowadzenie.
Lexus NX zmienił się nie tylko z zewnątrz. Sporo nowości pojawiło się także w eleganckim wnętrzu. Zorientowany na potrzeby kierowcy kokpit Tazuna zapewnia łatwy dostęp do wszystkich najważniejszych przyrządów. Wykonanie, dbałość o szczegóły, materiały z najwyższej półki, luksusowe wyposażenie (choćby 64 kolory nastrojowego oświetlenia) - nowy NX pod tym względem wyznacza w klasie SUV-ów premium nowy poziom. Imponuje także nowoczesnymi rozwiązaniami. Ekran systemu multimedialnego z odświeżonym interfejsem i rozbudowanymi usługami connect ma aż 14 cali. Lexus NX doczekał się także inteligentnego asystenta głosowego, który reaguje na komendę "Hej, Lexus". Rozumie naturalną mowę i rozróżnia, czy polecenia wydaje mu kierowca, czy pasażer. Można go poprosić, by na przykład włączył ogrzewanie foteli, zmienił stację radiową, albo znalazł najbliższą restaurację. Lexus NX zapewnia także łączność ze smarfonami oraz aplikację Lexus Link do zdalnego sterowania wybranymi funkcjami samochodu.
Ciekawostką są nowatorskie e-klamki. Przyciski na kierownicy kierowca może sam zaprogramować, a ich funkcję widzimy na wyświetlaczu head-up. Wygoda i bezpieczeństwo w jednym.
Standardowym wyposażeniem każdego Lexusa NX jest system Lexus Safety System +3, czyli zestaw najważniejszych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. W jego skład wchodzą m.in.: ochrona przeciwzderzeniowa, rozbudowaną o dodatkowe scenariusze rozpoznawania zagrożeń, m.in.: może wykryć rowerzystów i motocyklistów zarówno w dzień, jak i nocą. oraz asystent elektronicznego otwierania i blokowania drzwi, który zabezpiecza je przed otwarciem, jeśli z tyłu nadjeżdża inny pojazd. W nowym Lexusie NX dostępny jest opcjonalnie system FCTA, ostrzegający o ruchu poprzecznym z przodu i ryzyku kolizji.
Od wersji Prestige dostępny jest system SEA. Safe Exit Assist to wyjątkowo ciekawe rozwiązanie, które opracowano głównie z myślą o dzieciach. Wykrywa nie tylko samochody, ale też rowerzystów. Pomaga zapobiec aż 95 proc. zdarzeń spowodowanych nagłym otwarciem drzwi na ulicy czy parkingu. Na ciasnych parkingach przydadzą się także kamery 360, pokazujące dokładnie całe otoczenie pojazdu oraz możliwość zdalnego parkowania przy pomocy smartfona.
Nowy Lexus NX przyjedzie do Polski jeszcze w tym roku. I możemy być pewni jednego - szybko zaczniemy go widywać na ulicach. Już poprzednik cieszył się uznaniem polskich kierowców, szukających wyjątkowego i luksusowego SUV-a. Nowe wcielenie japońskiego bestsellera jest jeszcze lepsze. Pod każdym względem. Nowy Lexus NX jest już w salonach, zapraszamy na jazdy testowe.