Nowoczesne i sprytne rozwiązania dostępne dla wszystkich. Nowe systemy nie muszą być drogie

Nowa Dacia Sandero na pewno zrobi zamieszenie w segmencie B. Na ulicy przyciąga wzrok ciekawą stylistyką, pod maską pracują oszczędne silniki, a bagażnik jest bardzo przestronny w swoim segmencie. Zaskakuje też wnętrzem, które wyposażono w kilka sprytnych i przydatnych rozwiązań.

Dacia Sandero jest naprawdę nowa

Nowy wygląd zdradza, że mamy do czynienia ze znacznie nowocześniejszym samochodem. Zbudowana została na, znanej już z modeli Clio, platformie CMF-B. Samochód jest znacznie przestronniejszy i wygodniejszy w środku, a nowa płyta pozwoliła także na wykorzystanie systemów bezpieczeństwa, które do tej pory nie były dostępne w modelach Sandero oraz Sandero Stepway. Nowa Dacia Sandero mierzy 4088 mm długości, 1848 mm szerokości (2007 mm z lusterkami) oraz 1985 mm wysokości. Rozstaw osi to 2604 mm, a bagażnik pomieści 328 l.

Bazową jednostką jest silnik wolnossący 1.0 SCe o mocy 65 M z manualną, pięciobiegową skrzynią. Półkę wyżej znajdziemy turbodoładowany, 90-konny silnik TCe 90, parowany z sześciobiegową skrzynią. W nowej Dacii znaleźć możemy również silnik ze skrzynią automatyczną TCe 90 CVT. Wiele osób ucieszy z pewnością, że w ofercie nie zabrakło wariantu TCe 100 LPG z fabryczną instalacją gazową.

Dacia Sandero i Logan 2020Dacia Sandero i Logan 2020 fot. Dacia

Wnętrze Dacii Sandero

Dacia Sandero robi świetne wrażenie z zewnątrz, ale nie tylko. Również projekt kabiny wnętrza jest bardzo estetyczny i miły dla oka. Producent skupia się na walorach praktycznych Sandero. I to nie dziwi, bo pakowny bagażnik i przestronna tylna kanapa sprawiają, że małe auto może okazać się w zupełności wystarczające dla większości kierowców. Nowym maluchom coraz bliżej, pod pewnymi względami, do kompaktów i nowe Sandero to dobry przykład tego trendu. Warto również wspomnieć o wersji, która przypomina swoim wyglądem crossovera, czyli o nowej Dacii Sandero Stepway. Modułowe relingi dachowe, podwyższony prześwit, wzmocnione nadkola nadają jej bardzo rasowy wygląd. Sandero Stepway sprawdzi się zarówno w warunkach miejskich jak i terenowych.

Kierowca i pasażer mają bardzo dużo miejsca z przodu. W konsoli znajdują się dwa wejścia USB, gniazdo do zapalniczki, wygodna półka na telefon i inne drobiazgi, duże kieszenie w drzwiach, dwa uchwyty na kubki oraz pokrętła i przyciski, za co należy się wielki plus. Sandero robi bardzo dobre wrażenie podczas jazdy. Wnętrze zostało wzorowo wyciszone, a jazda po nierównościach jest jeszcze bardziej komfortowa. Fotele z przodu są szerokie i wygodne, a platforma CMF-B to także więcej bezpieczeństwa podróżujących. Wszystkie wersje Dacii wyposażono w sześć poduszek powietrznych oraz system alarmowy eCall.

Dacia Sandero i Logan 2020Dacia Sandero i Logan 2020 fot. Dacia

Wyposażenie może zaskoczyć. Długa lista systemów bezpieczeństwa

Dacia Sandero wciąż jest jednym z najtańszych miejskich aut, ale teraz jego oferta w przydatne systemy bezpieczeństwa wzbogaciła się na korzyść kierowcy i pasażerów!

  • Aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS) pomaga kierowcy w podbramkowej sytuacji. Auto cały czas monitoruje drogę, a kiedy wykryje przeszkodę, a kierowca nie reaguje, to ostrzeże o niej, a w skrajnych sytuacjach zacznie automatycznie hamować. To system, który eliminuje większość typowo miejskich stłuczek i wypadków.
  • System wspomagania ruszania pod górę zapobiegnie przypadkowemu stoczeniu się auta ze wzniesienia. Hamulce przytrzymują samochód, aby można było ruszyć bez nerwowego i gwałtownego dodawania gazu.
  • System kontroli martwego pola. Auto sprawdza, czy w martwym polu nie znajduje się jakiś samochód, którego kierowca może nie widzieć w lusterku bocznym. Jeśli manewr zmiany pasa byłby niebezpieczny, to samochód ostrzega o tym specjalną lampką, widoczną w lusterkach bocznych.
  • System wspomagania parkowania przodem i tyłem z kamerą cofania znacznie ułatwi parkowanie w trudnodostępnych miejscach. Czujniki wydadzą sygnał dźwiękowy, gdy samochód będzie zbliżał się do przeszkody, a na wyświetlaczu obraz z kamery będzie pokazywał, jak blisko możemy podjechać.
  • Automatyczny hamulec postojowy zaciągnie się automatycznie po wyłączeniu silnika.
  • Ogranicznik prędkości pozwoli na jazdę ze stałą prędkością dzięki temu z łatwością można zmniejszyć spalanie poprzez wyeliminowanie nierównomiernego dodawania gazu.

Dacia Sandero i Logan 2020Dacia Sandero i Logan 2020 fot. Dacia

Co jeszcze znajdziemy we wnętrzu auta?

Podczas mrozów kierowca doceni choćby ogrzewane fotele, a podczas upałów - automatyczną klimatyzację. Ciekawym systemem jest tzw. Keyless Entry, czyli system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika. Jak działa? Nie trzeba wyjmować kluczyka z kieszeni czy torebki, wystarczy mieć go przy sobie, samochód wykrywa kluczyk i pozwala otworzyć drzwi oraz odpalić silnik. Wygodne. Tak samo jak czytelny wyświetlacz pomiędzy zegarami. Co ważne, w wersji z silnikiem LPG komputer pokładowy pokazuje zasięgi oraz średnie zużycie i benzyny, i gazu.

Ciekawym rozwiązaniem jest również system Media Control z aplikacją Dacia Media Control. Ułatwia dostęp do nawigacji w smartfonie i wyświetla interfejs radia na ekranie. Odtwarzaną muzyką można sterować za pomocą przycisków na kierownicy. To świetny pomysł. Nad nawiewami umieszczono specjalny uchwyt, w który wkłada się połączony z autem przez Bluetooth smartfon. Tuż obok znajduje się wejście USB, do którego można podłączyć urządzenie bez potrzeby wyjmowania go z uchwytu. To właśnie smartfon pełni rolę systemu multimedialnego. Proste i tanie.

W Dacii Sandero można zamówić także klasyczny 8” ekran dotykowy z nowoczesnym systemem multimedialny Media Display. Posiada on możliwość połączenia smartfona z wyświetlaczem dzięki opcjom Android Auto i Apple CarPlay za pomocą kabla. Zarządzanie muzyką, wykonywanie połączeń i dostęp do swojej ulubionej aplikacji z nawigacją nigdy nie było tak proste! Drugim przykładem nowoczesnego systemu multimedialnego Dacii jest system Media Nav. Podobnie jak Media Display posiada 8” ekran dotykowy z możliwością sklonowania ekranu smartfona, lecz w tym przypadku nie potrzebny jest do tego żaden kabel! Media Nav zawiera również wbudowaną nawigację z opcją podstawową map Europy Wschodniej.

Nowa Dacia Sandero to przemyślany i bardzo wygodny miejski samochód. Wciąż kusi niską ceną, ale jest teraz znacznie bardziej dojrzała i dopracowana. Zaskakuje także bogatym wyposażeniem. Nikt nie powinien tu narzekać na brak jakiejś przydatnej na co dzień opcji.

Więcej o: