Nowego Peugeota 2008 zbudowano na nowoczesnej, modułowej platformie CMP, a to oznacza prawdziwą rewolucję. Zwyczajowo zaliczamy go do grona “małych crossoverów” i myślimy o segmencie B, ale 2008 zbliżył się do segmentu C. Mierzy dokładnie 4,3 m długości, a rozstaw osi to aż 2,6 m. Zwłaszcza ta druga wartość jest bardzo ważna - im większy rozstaw osi, tym więcej miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie. Peugeot 2008 ma go pod dostatkiem. Nawet wysokie osoby nie mogą narzekać na brak przestrzeni na nogi i nad głowami.
Peugeot 2008 Peugeot
Pochwalić trzeba także bagażnik, który pomieści 434 l. Co więcej, jego podłogę można ustawić w dwóch położeniach, a po złożeniu tylnej kanapy tworzy praktycznie całkowicie płaską powierzchnię. To pozwala przewieźć nowym 2008 naprawdę spore przedmioty. Maksymalna pojemność bagażnika to 1467 l. Na pokładzie nie brakuje też licznych i pojemnych schowków. Ciekawym rozwiązaniem jest schowek umieszczony w dolnej części środkowego panelu. Nie dość, że naładujemy w nim telefon indukcyjną ładowarką, to po jego otwarciu możemy w pokrywie umieścić nasz smartfon i zawsze mieć go pod ręką i w zasięgu wzroku.
Peugeot 2008 2020 fot. Peugeot
Nowy Peugeot 2008 to wzór segmentu pod względem praktyczności, ale platforma CMP pozwoliła inżynierom na jeszcze jedną bardzo ważną rzecz – zaoferowanie wyjątkowo szerokiej palety jednostek napędowych. Mamy tu oszczędne i bardzo dynamiczne silniki PureTech w trzech wariantach. Bazową jednostką jest wersja stukonna, łączona z ręczną skrzynią. Wyżej znajdziemy silnik o mocy 130 KM, w którym oprócz ręcznej skrzyni można wybrać automatyczną przekładnię EAT8. Topową propozycją, zarezerwowaną dla wersji GT, jest 155-konny PureTech z automatem. Każdy, kto często jeździ w długie trasy doceni, że nowego Peugeota 2008 można zamówić także z ekonomicznymi jednostkami wysokoprężnymi - BlueHDi 100 KM oraz BlueHDi o mocy 130 KM.
Jednak to wcale nie koniec, ponieważ w 2008 dostępna jest jeszcze odmiana z literą “e”. To crossover ze stuprocentowym elektrycznym napędem. Silnik ma 136 KM mocy oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Akumulator trakcyjny o dużej pojemności 50kWh zapewnia zasięg do 310 km zgodnie z protokołem WLTP. Z szybkiej ładowarki 100 kW Peugeota e-2008 można naładować od 0 do 80 proc. w zaledwie 30 minut. Z przydomowego Wallboxa ładowanie potrwa od 5 do 8 godzin.
Mało który samochód tego segmentu oferowany jest i z silnikami spalinowymi, i w wersji czysto elektrycznej. Peugeot 2008 doskonale wpisuje się w nową erę w motoryzacji, będąc gotowym sprostać oczekiwaniu każdego kierowcy. Nic dziwnego, że znalazł się w ścisłym finale plebiscytu The Best of Moto 2020, gdzie walczy o tytuł Samochodu Roku. W tym segmencie nie było jeszcze poważnej elektrycznej propozycji.
Peugeot 2008 Peugeot
Peugeot 2008 to także kolejny krok w rozwoju Peugeot i-Cockpit. Sam zamysł innowacyjnego wnętrza nie zmienił się, ale doczekał się kilku nowości. Choćby kompaktowej kierownicy, która zapewnia jeszcze lepszy chwyt, wirtualnych zegarów przed oczami kierowcy z efektem 3D i dużego, nawet 10-calowego, centralnego ekranu HD. System multimedialny obsługuje Apple CarPlay oraz Android Auto. Pokładowa nawigacja to 3D online TomTom. Pod ekranem umieszczono wygodne przyciski-skróty. Wrażenie robi także poziom wykonania oraz użytych materiałów. W wyższych wersjach za nagłośnienie wnętrza może dbać chwalony zestaw audio Hi-Fi FOCAL.
Imponuje także bardzo długa lista systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Znajdziemy na niej m.in.:
Na koniec zostawiliśmy stylistykę nowej generacji francuskiego crossovera. A na pewno trzeba o niej wspomnieć, ponieważ Peugeot 2008 jest jednym z kandydatów do zwycięstwa w kategorii Design Roku i chyba nikogo nie powinno to dziwić. Pod względem stylistyki garściami czerpie z większego brata, modelu 3008. W ostrych, odważnych liniach miejskiego crossovera dostrzeżemy także sporo inspiracji nowym 208. Dało to bardzo ciekawy efekt i nowy Peugeot 2008 jawi się nam jako jeden z najlepiej wyglądających aut tych rozmiarów. Muskularna sylwetka, mocno zarysowane nadkola, wyraźne przetłoczenia, ostre linie oraz piękne reflektory LED - wszystko dało to crossovera, od którego trudno oderwać wzrok.
Nowy Peugeot 2008 w plebiscycie The Best of Moto walczy o tytuł Samochodu Roku w kilku różnych kategoriach, w tym głównej. To jedna z najważniejszych premier minionych 12 miesięcy - rewolucjonizuje bardzo popularny i przystępny cenowo segment. Na francuskiego crossovera możecie głosować w TYM MIEJSCU. Na głosujących czekają ciekawe nagrody.
Peugeot 2008 2020 fot. Peugeot