Właśnie zadebiutowała ósma generacja Volkswagena Golfa. Bestsellerowy kompakt od początku swojej produkcji cieszy się ogromną popularnością. Obecna generacja zmieniła się nie do poznania w stosunku do poprzedników. Z prostego hatchbacka Golf stał się prawdziwym cyfrowym centrum dowodzenia. Ósme wcielenie ma na pokładzie wiele rozwiązań, które nie tylko ułatwiają i uprzyjemniają codzienną jazdę, ale także przekładają się na bezpieczeństwo.
Klasyczne, analogowe zegary odchodzą do lamusa. W nowym Golfie zastąpił je Innovision cockpit czyli połączenie cyfrowych zegarów z dużym ekranem nawigacji. Oba ekrany mają przekątną 10 cali i pozwalają kierowcy mieć stały podgląd na najpotrzebniejsze informacje. Co więcej - wygląd i zawartość wskaźników możemy konfigurować i dopasować do własnych potrzeb.
Digital Cockpit, czyli ekran znajdujący się bezpośrednio przed oczami kierowcy, oprócz klasycznych danych takich jak obrotomierz, prędkościomierz czy licznik kilometrów, może zawierać także inne informacje. Przykładowo – od wersji Life - na całej powierzchni ekranu może być wyświetlana mapa nawigacji Discover Pro. Centralny ekran systemu nawigacji (Discover Media lub Discover Pro) odpowiada za dotykową obsługę nawigacji i multimediów.
Head-up display to nic innego jak wyświetlacz przezierny. Wyświetla on podstawowe informacje bezpośrednio na szybie na wysokości wzroku kierowcy. Znajdziemy tam tylko najbardziej potrzebne dane, takie jak aktualna prędkość czy ograniczenia, które obowiązują na danym odcinku drogi. Możemy tam też wyświetlić najprostsze wskazania nawigacji. Takie rozwiązanie pozwala kierowcy w pełni skupić się na drodze, ponieważ nie musi odwracać od niej wzroku.
Każdy kierowca utknął kiedyś w korku. A gdyby tak mieć "samochodowego konsjerża", który w razie zatoru drogowego odpowiednio wcześnie nas poinformuje i zaproponuje alternatywną trasę? Volkswagen wprowadził takie rozwiązanie w najnowszym Golfie. To usługa podająca online aktualne informacje o ruchu drogowym, korkach, utrudnieniach itp. Dzięki temu kierowca jest informowany o zmianach na trasie w czasie rzeczywistym. Układ automatycznie zaproponuje także szybszą trasę.
Jazda po zmroku bywa bardzo wymagająca. Oczy szybciej się męczą, kierowca staje się senny, a poza terenem zabudowanym to często podróż przez całkowity mrok. Dlatego w nowym Golfie zastosowano matrycowe reflektory IQ.Light. Dzięki technologii matrycowej poszczególne segmenty LED mogą być włączane lub wyłączane w zależności od potrzeb. Umożliwia to automatyczną pracę świateł drogowych bez oślepiania innych kierowców, ale przy zachowaniu maksymalnego doświetlenia drogi. Podczas jazdy na światłach drogowych kamera rejestruje pojazdy nadjeżdżające z przeciwka lub jadące przed nami, a system wyłącza te segmenty LED, których światło mogłoby oślepiać innych uczestników ruchu.
Cyfryzacja postępuje nie tylko w dziedzinie komputerów czy lotów w kosmos, ale także (a może przede wszystkim?) w motoryzacji. Samochód już dawno przestał być tylko środkiem transportu. Teraz jest także kompanem dnia codziennego, a to oznacza konieczność bycia prawdziwym centrum dowodzenia. Wszystkie systemy bezpieczeństwa jakie znajdziemy w nowych autach, mają na celu podniesienie komfortu i poprawę bezpieczeństwa pasażerów, dlatego warto im zaufać.