Wszechstronny SUV to przepis na sukces w Polsce. Fabryczna instalacja LPG to jeden z atutów

SUV-y biją rekordy popularności w Polsce. Kierowcy pokochali je za praktyczność, wszechstronność i styl. Sprawdzamy, jaki jest przepis na sukces na przykładzie SUV-a nr 1 nad Wisłą - ten do wymienionych wyżej cech dodaje coś jeszcze.

Skąd bierze się popularność SUV-ów?

Co trzeci rejestrowany w Polsce nowy samochód jest SUV-em. W ubiegłym roku polskie firmy i klienci indywidualni kupili ich prawie 200 tysięcy. Dwucyfrowe wzrosty popularności SUV-ów to tendencja utrzymująca się od lat. I nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. Popularność aut tego typu rośnie i wśród klientów flotowych, i indywidualnych. Za co kierowcy pokochali SUV-y?

  • Bezpieczeństwo, bo w SUV-ie siedzi się wyżej, widzi się więcej, a kierowca ma poczucie kontroli na drodze. Dbają o niego także nowoczesne systemy.
  • Praktyczność i przestronność, bo SUV pomieści i przewiezie więcej niż klasyczne auta.
  • Uniwersalność, bo auta tego typu radzą sobie nie tylko w mieście i na trasie. Potrafią zmierzyć się z trudniejszym terenem, a przy tym nie męczą podczas codziennej jazdy.
  • Styl, bo SUV wyróżnia się na drodze.

Ulubiony SUV Polaków? Numer 1 zostawia rywali daleko z tyłu

Rok 2019 w segmencie SUV, należał do jednego modelu. To Dacia Duster, której liczba rejestracji w zeszłym roku to aż 15 342 sztuk, co dało nie tylko ogromną przewagę nad drugim SUV-em (8396 rejestracji), ale też czwarte miejsca na liście najpopularniejszych modeli nad Wisłą. Przed Dusterem znalazły się tylko samochody kupowane przede wszystkim przez floty.

Jeżeli spojrzymy na zakupy klientów indywidualnych (a więc ze statystyk wyłączamy zakupy firm), to Dacia Duster okazuje się liderem całego rynku z 9140 rejestracjami w 2019 r. – o prawie 2000 więcej niż drugi na liście model.

Przepis na sukces, czyli Dacia Duster nowej generacji

Ogromny sukces Dacii Duster nie powinien nikogo dziwić. Jeszcze do niedawna złośliwi twierdzili, że jego źródłem jest niska cena, ale wraz z nową generacją, która pozwoliła SUV-owi wykręcić tak świetne wyniki, Duster przeskoczył poziom wyżej. Idealnie wpisuje się w punkty, które wymieniliśmy we wstępie:

  • Bezpieczeństwo: Duster posiada wzmocnioną konstrukcję nadwozia, poduszki powietrzne czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne, system mocowania fotelików samochodowych Isofix oraz zagłówki z regulacją wysokości. Do tego na liście wyposażenia znajdziemy regulator-ogranicznik prędkości, systemy wspomagające prowadzenie oraz system monitorowania martwego pola.
  • Praktyczność: Duster mierzy niecałe 4,4 metra, więc należy do segmentu C, a jego bagażnik (445 l) pomieści znacznie więcej niż klasyczne kompakty. Do tego Dacia dorzuca wygodną tylną kanapę i kilka przydatnych schowków. Podczas codziennej jazdy docenimy też system multimedialny z ekranem dotykowym, kamerą cofania czy automatyczną klimatyzację
  • Wszechstronność: Dzięki podwyższonemu prześwitowi, solidnej ramie oraz napędowi 4x4 Dacia Duster okazuje się zaskakująco sprawna w terenie. To jeden z SUV-ów, które radzą sobie w naprawdę ciężkich warunkach.
  • Styl: Muskularna sylwetka, ciekawe lakiery, charakterystyczne reflektory, offroadowe akcenty ładne felgi – Duster wie, jak wyróżnić się na drodze.

Coś jeszcze – dbałość o kieszeń kierowcy. Przystępny cennik i fabryczna instalacja LPG

Większość dostępnych na rynku SUV-ów i crossoverów to samochody drogie, a na pewno wyraźnie droższe od klasycznych modeli. Jednak cennik Dacii Duster wcale nie odstrasza potencjalnego kierowcy, a wręcz przeciwnie – stąd ogromna popularność modelu wśród klientów indywidualnych. Po ostatnich zmianach w ofercie otwiera go 41 900 zł za wersję TCe 100 4x2.

Niska cena zakupu to nie wszystko, bo Duster ma w zanadrzu coś jeszcze – znacznie niższe koszty eksploatacji. W salonie można zamówić SUV-a z fabryczną instalacją LPG. Dostępny jest od drugiej wersji wyposażenia Essential i raz jeszcze zaskakuje przystępną ceną. Dopłata do instalacji LPG w silniku TCe 100 to tylko tysiąc złotych. To inwestycja, która zwróci się błyskawicznie. Nawet biorąc pod uwagę, że samochody zużywają trochę więcej paliwa (1-2 l na 100 km), to różnica w cenie między benzyną a LPG sprawia, że już po paru miesiącach możemy wyjść na plus.

Fabryczna instalacja LPG to nie tylko oszczędności na stacji paliw. To także święty spokój i bezstresowa obsługa dla kierowcy. Jest ona dostosowana do samochodu, nie trzeba się więc przejmować, że coś będzie się psuło.

Sukces Dacii Duster nie może dziwić. To zdecydowanie jedna z najciekawszych propozycji w dynamicznie rozwijającym się segmencie SUV-ów i crossoverów. Auto stało się tak zdecydowanym numerem 1 na polskim rynku nie bez powodu – ma wszystkie zalety samochodów tego typu, a do tego nie drenuje kieszeni swojego kierowcy. Podkreślają to nie tylko nowe, oszczędne silniki, ale także możliwość zamówienia fabrycznej instalacji LPG

Więcej o: