Technologie ContiAdapt i ContiSense - inteligentne opony odmienią nasze drogi
• Producent prowadzi liczne działania wspierające tą inicjatywę - od kampanii edukacyjnych kierowanych do pieszych, kierowców i rowerzystów - które są promowane m.in. podczas tegorocznego wyścigu Tour de France - przez produkcję zaawansowanych technologicznie opon, aż po opracowywanie przełomowych rozwiązań, jak ContiAdapt i ContiSense.
Opony są kluczowe w kwestii bezpieczeństwa. To jedyny punkt styku auta z nawierzchnią i od ich właściwości zależy prowadzenie oraz przyczepność samochodu.
Dzisiejsze opony posiadają wyjątkowe właściwości - dopasowują się do podłoża, są zdolne do jazdy nawet po przebiciu, znacznie skracają drogę hamowania czy zmniejszają opory toczenia. Nasze ambicje sięgają jednak znacznie dalej. Priorytetem jest odpowiadanie na coraz bardziej wymagające oczekiwania rynku i wyzwania mobilności przyszłości, w tym te związane z autonomiczną jazdą. Od lat pracujemy nad rozwojem inteligentnego ogumienia. Jednym z efektów tej pracy jest opona koncepcyjna, która ma automatycznie reagować na dane zebrane przez czujniki – bez potrzeby ingerencji ze strony kierowcy. Model został wyposażony w dwie innowacyjne technologie ContiSense i ContiAdapt
- powiedział prof. dr Burkhard Wies, Vice President R&D PLT Replacement Worldwide w Continental.
ContiSense – opona, która czuje więcej
Technologia ContiSense opiera się na wykorzystaniu specjalnej gumy o właściwościach przekaźnika elektrycznego i czujnika znajdującego się w oponie. Jego zadaniem jest mierzenie temperatury oraz głębokości bieżnika – jeśli wartości parametrów przekraczają bezpieczny poziom, czujnik natychmiast wysyła sygnał ostrzegawczy do kierowcy. Co więcej, czujnik może rozpoznać mechaniczne uszkodzenia opony, jak również ośnieżenie lub oblodzenie drogi.
ContiAdapt – zmienne ciśnienie i szerokość koła
ContiAdapt wykorzystuje mikroprocesory, które mają wpływ na zmianę ciśnienia oraz zwiększają lub zmniejszają szerokość powierzchni jezdnej opony. Umożliwia to dostosowanie ogumienia do rodzaju nawierzchni oraz pogody – w trudnych warunkach atmosferycznych opona automatycznie dostosowuje swoją szerokość, zapewniając lepszą przyczepność.
Choć Continental poczynił już pierwsze kroki w kierunku rozwoju inteligentnego ogumienia, droga do wprowadzenia takich rozwiązań na rynek jest jeszcze długa. Obserwujemy jednak, że w motoryzacji dokonuje się rewolucja – nigdy, tak jak obecnie, nie stawiano na bezpieczeństwo.
Wizja Zero wspierana przez innowacje Continental
Continental, realizując Wizję Zero, koncentruje swoje działania na czterech filarach: nie tylko tworzeniu zaawansowanych technologicznie opon i systemów bezpieczeństwa, ale także rozwiązaniach poprawiających jakość infrastruktury drogowej oraz edukacji kierowców. Istotne jest uświadomienie, że każdy z nas – pieszy, kierowca czy rowerzysta - ma znaczący wpływ na poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Bo to właśnie wiedza, świadomość, właściwe wybory, odpowiednie postawy i nawyki uczestników ruchu drogowego znacząco go poprawiają.
Począwszy od zakupu auta - liczy się nie tylko silnik i kolor auta, lecz także obecność na pokładzie systemów wspierających bezpieczeństwo. Przez opony - czy wybieramy najtańsze dalekowschodnie produkty czy też kupimy produkt klasy premium, dzięki któremu systemy zamontowane w naszym aucie mogą zaprezentować pełnię swoich możliwości. Aż po zachowania i nawyki związane z jazdą samochodem, rowerem czy poruszaniem się pieszo.
Tour de France fot. Continental
Dlatego producent wspiera i realizuje liczne akcje edukacyjne. Doskonałą okazją do promowania takich projektów jest partnerstwo z Tour de France. Continental, w ramach kampanii „Sharing the Road” oraz „Stay Wider of the Rider”, apeluje do kierowców i rowerzystów o okazywanie sobie nawzajem większego szacunku.
Opracowywanie nowych technologii, jak ContiAdapt i ContiSense, czy prowadzenie akcji edukacyjnych to istotne elementy mające wpływ na realizację założeń Wizji Zero. Więcej na ten temat pisaliśmy w tym artykule:
Tour de France fot. Continental
-
Drogi ekspresowe będą płatne dla osobówek? Rzecznik ministerstwa dementuje [AKTUALIZACJA]
-
Wciąż kradną katalizatory. W Warszawie policja złapała złodziei na gorącym uczynku
-
Używane Audi A4 - opinie i awarie. Sprawdzamy trzy generacje B7, B8 i B9. To prawdziwy hit
-
Odświeżona Tesla bez połowy kierownicy. Za to przyspiesza w dwie sekundy i można grać w Wiedźmina
-
BMW pokazało jeden z najbardziej sportowych sedanów świata. BMW M5 CS kosztuje 850 tys. zł [WIDEO]
- Opinie Moto.pl: Jeep Renegade Trailhawk 4xe. Mały Jeep ma teraz wtyczkę i aż 240 KM
- Wynajem długoterminowy, czy leasing? Diabeł tkwi w szczegółach
- Nie musisz mieć lupy, żeby dostrzec zmiany. MINI przeszło lifting
- Hyundai Tucson debiutuje w wersji N Line. Nawet 265 KM i sportowe dodatki
- Sprzedaż samochodów w Europie. Całe podium w elektrykach. Całe? Nie, jeden model walczy
Forum
- O/T - zaczynamy eksportować terrorystów? (9)
- OT - mniej szczepionek.... CCC? (18)
- Co decyduje o przyspieszeniu samochodu? (38)
- Absolutnie, absolutnie O/T religia (48)
- Komu DS9? (46)
- Bat na daltonistów (41)
- OT - co zrobią Republikanie...? (24)
- Galtomonek będzie szczęśliwy jak to przeczyta... (18)
- opony dzisiaj (35)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)