Bagażnik rowerowy na dach do dobre rozwiązanie, jeżeli nie masz haka holowniczego. Pełen zestaw do przewożenia rowerów będzie wtedy składał się z bagażnika bazowego (poprzecznych belek) i uchwytu rowerowego (po jednym na każdy jednoślad). Mocowania muszą być dopasowane do bagażnika bazowego, a wyróżniamy dwa ich rodzaje: o przekroju prostokątnym oraz aerodynamiczne. Te pierwsze sprawdzą się w przypadku samochodów z relingami, jak i bez nich. Warto przy tym pamiętać, że poszczególne modele różnią się rozmiarami, dlatego nie jest to rozwiązanie uniwersalne do każdego samochodu.
Wybierając uchwyt, który będzie trzymał rower, należy mieć świadomość tego, że wraz z ceną zwiększa się jakość urządzenia. Tańsze modele są często o wiele trudniejsze w montażu i często nie pasują konstrukcją do nowszych modeli rowerów.
Bagażniki montowane na haku holowniczym to o wiele lepsze, uniwersalne rozwiązanie, które sprawdzi się także w przypadku wysokich aut. Dużym plusem jest to, że z takim bagażnikiem bez problemu wjedziemy do garażu. Warunkiem zamontowania tego typu rozwiązania jest oczywiście wyposażenie samochodu w hak holowniczy. Możemy wtedy zdecydować się na specjalnie montowaną platformę lub prostsze i tańsze rozwiązanie - wieszaki montowane do haka. Są mniej stabilne, jednak zdecydowanie tańsze.
Jeżeli nie masz haka holowniczego i nie chcesz montować bagażnika dachowego, wciąż pozostaje ci kilka opcji. Ciekawym rozwiązaniem będzie bagażnik montowany do klapy samochodu. Nie ogranicza on widoczności i nie zasłania tablicy rejestracyjnej. Montaż wymaga jednak gimnastyki - nieprawidłowe zamocowane rowery nie będą stabilne.