Bagażnik rowerowy na dach do dobre rozwiązanie, jeżeli nie masz haka holowniczego. Pełen zestaw do przewożenia rowerów będzie wtedy składał się z bagażnika bazowego (poprzecznych belek) i uchwytu rowerowego (po jednym na każdy jednoślad). Mocowania muszą być dopasowane do bagażnika bazowego, a wyróżniamy dwa ich rodzaje: o przekroju prostokątnym oraz aerodynamiczne. Te pierwsze sprawdzą się w przypadku samochodów z relingami, jak i bez nich. Warto przy tym pamiętać, że poszczególne modele różnią się rozmiarami, dlatego nie jest to rozwiązanie uniwersalne do każdego samochodu.
Kierowcy będą mogli występować do urzędów komunikacyjnych o dodatkowe tablice rejestracyjne na bagażniki rowerowe 123RF
Wybierając uchwyt, który będzie trzymał rower, należy mieć świadomość tego, że wraz z ceną zwiększa się jakość urządzenia. Tańsze modele są często o wiele trudniejsze w montażu i często nie pasują konstrukcją do nowszych modeli rowerów.
Bagażniki montowane na haku holowniczym to o wiele lepsze, uniwersalne rozwiązanie, które sprawdzi się także w przypadku wysokich aut. Dużym plusem jest to, że z takim bagażnikiem bez problemu wjedziemy do garażu. Warunkiem zamontowania tego typu rozwiązania jest oczywiście wyposażenie samochodu w hak holowniczy. Możemy wtedy zdecydować się na specjalnie montowaną platformę lub prostsze i tańsze rozwiązanie - wieszaki montowane do haka. Są mniej stabilne, jednak zdecydowanie tańsze.
bagażnik na hak fot. mercedes.com
Jeżeli nie masz haka holowniczego i nie chcesz montować bagażnika dachowego, wciąż pozostaje ci kilka opcji. Ciekawym rozwiązaniem będzie bagażnik montowany do klapy samochodu. Nie ogranicza on widoczności i nie zasłania tablicy rejestracyjnej. Montaż wymaga jednak gimnastyki - nieprawidłowe zamocowane rowery nie będą stabilne.