Jeep Renegade - ceny, wersje wyposażenia, poradnik
Jeep Renegade - którą wersję wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
moto.pl
Jeep Renegade to jeden z najciekawszych małych SUV-ów na rynku. Renegade cieszy się w Polsce ogromną popularnością, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, która wersja to najlepszy wybór.
fot. Materiały prasowe
REKLAMA
REKLAMA
Jeep Renegade to najmniejszy model w ofercie kultowej, amerykańskiej marki. SUV cieszy się coraz większą popularnością na polskim rynku.
REKLAMA
Jeep Renegade to owoc włosko-amerykańskiej współpracy. Auto powstało na tej samej platformie, co Fiat 500X, ale urodziło się i wychowało w Stanach Zjednoczonych. Nowy Jeep wpisuje się w modę na modne miejskie crossovery i balansuje na granicy segmentów B i C. Mierzy 4,23 m długości, 2,57 m rozstawu osi, 1,8 m szerokości i 1,7 m wysokości. W Polsce oferowany jest z czterocylindrowymi silnikami benzynowymi i Diesla.
Ceny i wyposażenie Jeepa Renegade
Polski cennik Jeepa Renegade otwiera świetne 69 900 zł. Auto już w standardzie (Sport) jest bardzo bogato wyposażone, a w cenniku znajdziemy jeszcze trzy wyższe wersje wyposażenia: Longitude, Limited i nastawiony na jazdę w terenie Trailhawk. Sprawdźmy, co oferują poszczególne pozycje w ofercie Jeepa. Zaczynamy od wyjściowej wersji Sport.
Wyposażenie bazowej wersji SPORT:
16” felgi stalowe
Lampy do jazdy dziennej
Dach stalowy w kolorze nadwozia
Centralny zamek sterowany pilotem
ABS, ESC, Traction Control, ERM i Hill Start Assist
6 poduszek powietrznych
Aktywne zagłówki przednie
Elektryczny mechanizm wspomagania kierownicy
Elektroniczny hamulec parkingowy
System monitorowania ciśnienia w oponach
Radio 5” Ekran dotykowy z Bluetooth z czterema głośnikami
Monochromatyczny 3,5” wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
Koło kierownicy z przyciskami do sterowania systemem Bluetooth
Elektryczne sterowanie szyb
Klimatyzacja manualna
Półkę wyżej znajdziemy Jeepa Renegade Longitude, którą wyceniono na 75 200 zł. LONGITUDE poszerza wyposażenie m.in. o:
Lusterka zewnętrze ogrzewane i elektrycznie sterowane
Refl ektory przeciwmgielne
Koło kierownicy pokryte skórą
Tempomat
16” felgi aluminiowe - opony 3 sezonowe 215/65R16
Oświetlenie wnętrza (LED)
Fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w 2 zakresach
Lakierowane lusterka zewnętrzne
Relingi dachowe
Ogranicznik prędkości
6 głośników
89 700 zł trzeba zapłacić za bardzo bogato wyposażoną odmianę LIMITED. A w niej znajdziemy jeszcze:
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Dywaniki przód
17” felgi aluminiowe - opony 3 sezonowe 215/60R17
Asystent pasa ruchu (Lane departure warning plus)
Czujniki parkowania tył
System unikania kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation)
Błyszcząca końcówka układy wydechowego
Kolorowy 7” wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
Adaptacyjne światła tylne
Jasne satynowe relingi dachowe
Dla miłośników prawdziwie terenowej jazdy przygotowano topową wersję Renegade oznaczoną charakterystycznym logo z jastrzębiem. Wyceniony na 126 500 zł TRAILHAWK to propozycja dla najbardziej wymagających. Tutaj standardem są jeszcze:
17” felgi aluminiowe offroad - opony błoto i śnieg 215/65R17
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Osłony przedniego zawieszenia
Osłony zbiornika na paliwo
Osłony skrzynki rozdzielczej
Osłony skrzyni biegów
Czujniki parkowania tyłem
Kolorowy 7” wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
Przyciemniane szyby w tylnej części pojazdu
Zaczepy holownicze
Latarka LED akumulatorowa
Asystent zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control)
Skórzane pokrycie lewarka zmiany biegów
Adaptacyjne światła tylne
Ciemne satynowe relingi dachowe
Jeep Renegade - silniki i skrzynie biegów
Jeep przyszykował bardzo bogatą ofertę silnikową. Do wyboru jest kilka nowoczesnych i oszczędnych jednostek napędowych.
Silniki benzynowe:
1.6 E-TorQ 110 KM - napęd na przednie koła, 5-biegowa ręczna skrzynia
1.4 Tmair 140 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-biegowa ręczna skrzynia
1.4 Tmair 140 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-stopniowa automatyczna DDCT
1.4 Tmair 170 KM S&S - napęd Jeep Active Drive 4x4, 9-stopniowa skrzynia automatyczna
Silniki Diesla:
1.6 MJD 120 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-biegowa ręczna skrzynia
1.6 MJD 120 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-stopniowa automatyczna DDCT
2.0 MJD 120 KM S&S - napęd Jeep Active Drive 4x4, 6-biegowa ręczna skrzynia
2.0 MJD 140 KM S&S - napęd Jeep Active Drive 4x4, 6-biegowa ręczna skrzynia
2.0 MJD 140 KM S&S - napęd Jeep Active Drive Low 4x4, skrzynia 9-stopniowa automatyczna
2.0 MJD 170 KM S&S - napęd Jeep Active Drive Low 4x4, skrzynia 9-stopniowa automatyczna
Jeep Renegade - nasz wybór
Jeżeli szukacie małej i niezawodnej terenówki, to na rynku nie znajdziecie lepszej opcji od Jeepa Renegade Trailhawk. Renegade w tej wersji został uznany autem terenowym roku przez wiele prestiżowych organizacji, więc dla fanów offroadu to pozycja obowiązkowa.
Jednak Trailhawk jest naprawdę drogi, a 126 500 zł odstraszy większość kierowców. Dlatego kierowcom, którzy będą jeździć głównie po mieście polecamy benzynowy silnik 1.4 Tmair o mocy 140 KM (z bazową jednostką 110 KM Renegade jest dość wolny)i wersję wyposażenia Longtitude. W niej znajdziemy praktycznie wszystko, co może się przydać, a wciąż jest to oferta przystępna cenowo.
Często ruszacie w trasę? W takim przypadku radzimy wybrać któregoś z diesli. Jeżeli nie potrzebujecie dużo mocy, to 1.6 MJD 120 KM w wersji Longitude powinno być wystarczające. Dwulitrowy silnik 2.0 MJD 140 KM to już droższa propozycja, ale ma napęd 4x4 i jeszcze bogatsze wyposażenie (tylko w wersji Limited).