To już ósmy rok wzrostów Jeepa w Polsce. Ubiegły rok był rekordowy - sprzedano prawie 3,2 tys. nowych Jeepów. Za te wyniki odpowiada m.in. nowa generacja Compassa, ciepło przyjęta przez polski rynek. Model ten wdrapał się na trzecie miejsce w portfolio Jeepa. Ile trzeba za niego zapłacić?
Najtańszą wersją Compassa jest odmiana Sport z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 140 KM i z manualną, 6-biegową skrzynią biegów. W Jeepie już podstawowe wyposażenie jest bogate, ale bardziej wymagający klienci mogą wybrać bogatsze wersje Longitude i Limited.
Wyposażenie bazowej wersji Jeep Compass Sport to m.in.:
Dla bardziej wymagających klientów przygotowano wersję Longitude, której ceny startują od 107 800 zł. Jeep przewidział do niej mnóstwo korzystnych cenowo pakietów wyposażenia, które są niedostępne w bazowej odmianie. Przykład? Pakiet zimowy za 2750 zł, w którego skład wchodzą: dwustronna podłoga bagażnika, całoroczne maty podłogowe, przednie fotele podgrzewane, ogrzewanie przedniej szyby w miejscu wycieraczek, ogrzewane koło kierownicy.
Wersja Longitude, oprócz elementów wyposażenia odmiany Start, oferuje m.in.:
Najbogatszą wersją wyposażenia jest słynna odmiana Limited zarezerwowana dla najbardziej wymagających. Ceny startują od 120 900 zł. Na liście wyposażenia standardowego znajdują się dodatkowo m.in.:
Jeep przygotował dwie wersje benzynowe i trzy odmiany wysokoprężne Compassa. Do wyboru są skrzynie manualne lub automatyczne.
Silniki benzynowe w Jeepie Compassie:
Silniki Diesla w Jeepie Compassie:
Jeep Compass - nasz wybór
Do charakteru Jeepa Compassa najlepiej pasuje silnik Diesla, który doskonale współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Najrozsądniejszym wyborem jeśli chodzi o wyposażenie jest odmiana Longitude. Napęd 4x4 to w Jeepie obowiązek. Biorąc pod uwagę wszystkie te argumenty nasz wybór padł na Jeepa Compassa Longitude 2.0 MJD 140 KM 4x4 za 127 900 zł.