Skoda Karoq to zupełnie nowy model czeskiego producenta. Ten kompaktowy SUV w ofercie zastępuje Yeti. Zmiany względem poprzednika są na tyle duże, że Skoda zdecydowała się na nowe otwarcie i nazwę. Technicznie Karoqowi najbliżej do Seata Ateki, a stylistycznie - Kodiaqa.
Skoda Karoq mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości, 1605 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2638 mm w wersji z napędem na przód i 2630 mm w odmianie AWD. Bagażnik standardowo pomieści 521 l, a po złożeniu kanapy - 1810 l.
Cennik Skody Karoq otwiera 87 900 zł za wersję wyposażenia Ambition i benzynowy silnik TSI o mocy 115 KM. Z pozoru taka cena może wydawać się wysoka, jak na kompaktowego SUV-a, ale Skoda nie oferuje Karoqa w bazowej odmianie Active. Kierowcy od razu dostają samochodów bardzo dobrze wyposażony. Bardziej wymagający kierowcy za niewielką dopłatą mogę wybrać Karoqa w odmianie Style.
Wyposażenie bazowej wersji AMBITION:
Czesi przygotowali dla wersji Ambition pakiet Comfort, gdzie za niecałe 2 tysiące zł otrzymuje dodatkowe wyposażenie, którego wartość normalnie przekroczyłaby 5 tysięcy zł. To m.in:
STYLE poszerza wyposażenie wersji Ambition m.in. o:
Dla wersji Style również przygotowano pakiet Comfort. Tutaj za niecałe 3,5 tysiąca zł otrzymujemy dodatki za prawie 6 tysięcy. To m.in:
Skoda przyszykowała bardzo bogatą ofertę silnikową. Do wyboru jest kilka nowoczesnych i oszczędnych jednostek napędowych. Na najbardziej wymagających kierowców czeka świetny napęd 4Motion w topowej wersji Karoqa z mocnym dieslem.
Silniki benzynowe w Skodzie Karoq:
Silniki Diesla w Skodzie Karoq:
Naszym zdaniem najlepszym wyborem jest Skoda Karoq w podstawowej wersji wyposażenia Ambition i dokupionym promocyjnym pakietem Comfort. W takiej konfiguracji Karoq jest świetnie wyposażony i okazuje się jednym z najlepiej wycenionych SUV-ów na polskim rynku. Jeżeli jeździcie głównie po mieście, to w zupełności wystarczy litrowy silnik benzynowy. Jest oszczędny i zapewnia wystarczającą dynamikę.
Mocnego diesla 2.0 i napęd 4x4 polecamy za to wszystkim, którym zdarza się zjechać autem z asfaltowych dróg. Mieliśmy okazję sprawdzić topowego Karoqa i auto świetnie radzi sobie w trudnych warunkach. Tę wersję polecamy jednak najbardziej wymagającym, bo swoje kosztuje.