Jedyny w swoim rodzaju. Prezentacja Citroena C3

Zamówienia na Citroena C3 w 2017 r. wzrosły o imponujące 70 proc. I trudno się temu dziwić, bo na rynku dawno nie było tak kompletnego miejskiego auta. Citroen C3 to nie tylko przyciągająca wzrok, awangardową stylistyka, ciekawie zaprojektowane wnętrze i masa nowoczesnych systemów, ale także świetny silnik 1.2 PureTech, który zdobył nagrodę dla Silnika Roku.

Citroena C3 nie trzeba nikomu przedstawiać. To jeden z najpopularniejszych miejskich samochodów w Europie.

Nowa generacja również reprezentuje segment B. Nowe C3 mierzy 3,99 m długości, 1,74 m szerokości i 1,47 m wysokości. Bardzo ważnym parametrem w samochodzie jest rozstaw osi, ponieważ wpływa on na przestronność wnętrza, co przede wszystkim odczuwają pasażerowie na tylnej kanapie. W nowym C3 to znakomite 2,54 m, dzięki czemu w małym Citroenie nikt nie będzie narzekał na brak miejsca nawet w dłuższej trasie. Tak samo jak raczej nikt zainteresowany nie powie nic złego o bagażniku, który standardowo pomieści aż 300 litrów.

Citroen C3Citroen C3 fot. Citroen

Jedyny taki samochód na drodze

Stylistycznie Citroen C3 idzie swoją własną ścieżką. Czerpie z najnowszych modeli francuskiego producenta, ale sporo dodaje także od siebie. Co ważne, projektanci Citroena nie patrzyli na żadne auto rywali - stworzyli swoją własną wizję miejskie, nowoczesnego auta. Mamy więc do czynienia z bardzo odważnym projektem, który wyróżnia się na drodze jak mało który.

Wielu kierowców, jeżdżących głównie po mieście, szuka małego, modnego, ciekawie wyglądającego auta. Nowe C3 właśnie takie jest. Trudno w ogóle znaleźć mu konkurenta w segmencie, który byłby podobny. C3 jest inne, awangardowe i wyjątkowe. Za to pokochali go kierowcy w całej Europie.

Citroen C3Citroen C3 fot. Citroen

Spośród wielu ciekawych zabiegów stylistycznych na pewno trzeba wymienić panele Airbump. Chronią nadwozie i podkreślają styl nowego Citroena C3. Odporne na zarysowania powierzchnie, wypełnione powietrzem, służą jako odbijacze. Bardzo dobre wrażenie na drodze robią także charakterystyczne dla Citroena ostre reflektory i nowoczesny grill. Dla tych, którzy lubią się wyróżniać jeszcze bardziej przygotowano tzw. "pływający" dach. Dzięki wykorzystaniu czarnych słupków kolorowy dach wygląda jakby był zawieszony w powietrzu.

Do tego nowe C3 oferuje bardzo bogate możliwości personalizacji, a to kolejny atut w walce o klienta w mieście. Szeroka paleta lakierów, trzy kolory dachu i kolorowe akcenty w sumie dają aż 36 kombinacji.

Citroen C3Citroen C3 fot. Citroen

Awangardowe i wygodne wnętrze

Wnętrze robi bardzo dobre wrażenie. Jak przystało na Citroena, jest stylowo i nikt nie zarzuci mieszczuchowi, że jest nudny. Przygotowano kilka różniących się od siebie wzorów tapicerek, a wnętrze urozmaicają kolorowe elementy. Każdy powinien znaleźć taką kolorystykę kabiny, która przypadnie mu do gustu. W dłuższych trasach docenimy wygodne fotele. W ogóle, jak przystało na francuską markę, komfort jazdy to jedna z największych zalet małego Citroena. Zawieszenie bez problemu wybiera nierówności polskich dróg, a układ kierowniczy jest przyjemnie miękki. Zapewnia to łatwość manewrowania na parkingach i ciasnych uliczkach miast. Jednak trzeba tu zaznaczyć, że nie jest zbyt miękki - inżynierowie zadbali, żeby przy wyższych prędkościach układ się utwardzał i był precyzyjny. Właśnie przez to Citroen C3 czuje się bardzo dobrze w zakrętach i dostarcza sporo frajdy z jazdy.

O dużym bagażniku już wspominaliśmy, ale w nowym C3 znajdziemy także największy w tym segmencie samochodów schowek przedni (6,25 l), a w przednich drzwiach wygospodarowano obszerne schowki.

Citroen C3Citroen C3 fot. Citroen

Na pokładzie Citroena C3 debiutuje nowy system multimedialny z dużym ekranem dotykowym. Nowy wyświetlacz jest bardzo czytelny i świetnie reaguje na dotyk. System multimedialny ma też nawigację 3D, a także obsługuje łączność ze smartfonami Apple CarPlay oraz Android Auto.

Nowe C3 jest też naszpikowane nowoczesnymi systemami bezpieczeństwa. Wymienimy tu tylko: system awaryjnego parkowania, alarm zapobiegający zaśnięciu za kierownicą, asystent ruszania na wzniesieniach, system kontroli martwego pola, alarm niezamierzonego przekroczenia linii, kamerę cofania, system coffee break alert, a także rozpoznawanie znaków ograniczeń prędkości.

Citroen C3Citroen C3 fot. Citroen

Citroen wyprzedza konkurencję - Citroen ConnectedCam

Oprócz wspomnianych powyżej systemów i asystentów kierowcy, nowy Citroen C3 może być także wyposażony w ConnectedCam.

Kamera pozwala robić zdjęcia podczas jazdy. Jednym kliknięciem - za pośrednictwem specjalnej aplikacji - możemy je wysłać na nasz ulubiony portal społecznościowy. Podczas postoju nakręcimy jeszcze 20-sekundowe filmiki. ConnectedCam pełni też funkcję wideorejestratora. Wbudowana w lusterko wsteczne kamera cały czas nagrywa drogę przed C3. Z czasem dane są kasowane i nadpisywane nowymi, chyba, że dojdzie do wypadku - wtedy Citroen zachowa na dysku 30 sekund sprzed i 60 sekund po zdarzeniu.

Citroen C3Citroen C3 fot. Citroen

Bogata oferta silnikowa

Citroen oferuje w nowym C3 trzy benzynowe silniki z rodziny PureTech. Wszystkie mają 3 cylindry i pojemność 1,2 litra. Jednostka PureTech dostępna jest w trzech różnych wariantach - mocy 68, 82 lub 110 koni mechanicznych. Wszystkie odznaczają się dobrymi osiągami i niskim spalaniem. Trzycylindrowa konstrukcja grupy PSA to jeden z najbardziej chwalonych silników tego typu - silnik zdobył tytuł Silnika Roku. Wersja 110-konna przekona do siebie wszystkich miłośników szybkiej jazdy. Citroen C3 z najmocniejszym PureTechem jest naprawdę szybki - osiąga pierwszą setkę w lekko ponad 9 s. i może się rozpędzić do 188 km/h. Standardowo wszystkie silniki parowane są z pięciobiegową ręczną skrzynią, ale dla topowej wersji przewidziano także chwalony automat EAT o 6 przełożeniach.

Citroen ma przewagę nad konkurencją, bo wcale nie trzeba patrzeć na sam szczyt cennika, żeby jeździć zwinnym i odpowiednio szybkim mieszczuchem. 1.2 PureTech 110 to propozycja dla wymagających, ale większości z pewnością wystarczy trochę słabszy PureTech 82. Zapewnia odpowiednią dynamikę w mieście (11 s do setki), jest bardzo elastyczny i chętnie reaguje na wciśnięcie gazu, a do tego dobrze czuje się w trasie. Docenimy go też na stacji benzynowej - w jeździe mieszanej zużywa tylko 4,7 l/100 km.

Dla zwolenników silników wysokoprężnych Francuzi przygotowali silnik 1.6 BlueHDi o mocy 75 lub 99 KM. Diesle to propozycja dla oszczędnych. Silniki BlueHDi zużywają średnio tylko 3,5 l/100 km! Nawet podczas miejskiej jazdy komputer pokładowy pokaże nam znakomite 4,2 l/100 km. Diesle zapewniają też przyjemną dynamikę, bo przyspieszenie do 100 km/h wersji 99-konnej to świetne 10,6 s. Co ważne, wysokoprężne C3 są przyjazne środowisku. Emisja CO2 to zaledwie ok. 92 g/km, co pozwoliło Citroenowi znaleźć się w najlepszej klasie emisji A.

Citroen C3Citroen C3 fot. Citroen

Nowy Citroen C3 to miejskie auto, które wzbudza bardzo pozytywne emocje swoim wesołym wyglądem, stylowym wnętrzem i bogatym wyposażeniem. Do tego jeździ się nim naprawdę przyjemnie i komfortowo. Rynkowy sukces zapewnia mu też niska cena - to najlepiej wycenione miejskie auto na polskim rynku.

 
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.