Devel Sixteen- diabeł tkwi w wielkich liczbach.

5000 koni mechanicznych, V16, cztery turbosprężarki. To nie opis techniczny silnika holownika portowego, ale jednostki supersamochodu arabskiej produkcji.

Inferno Exotic Car | Supersamochód rodem z Meksyku

Gdy w 2013 roku na targach Dubai Auto Show zaprezentowano samochód Devel Sixteen nikt nie wierzył, że projekt uda się przenieść na drogi. Samochód wyglądał kosmicznie, z przodu przypominając coś pomiędzy Mazdą Furai a zaprezentowanym kilka miesięcy wcześniej Lamborghini Veneno. Z tyłu panował gigantyczny spojler oraz wydechy przypominające batmobil z 1995 roku. Jednak to nie wydechy robią największe wrażenie a silnik. Kiedy wszyscy powoli zapominali o szalonym projekcie, pojawił się film z hamowni, na którym testowana jest jednostka arabskiego supersamochodu. Wykonany przez firmę Steve Morris Engines silnik V16 to jednostka stworzona całkowicie od podstaw. Pojemność? 12.3 litra. O dopływ powietrza dbają tu 4 turbosprężarki o średnicy aż 81 milimetrów.

Na zaprezentowanym wideo silnik rozwinął na hamowni moc 4578 koni przy 6900 obr/min i moment obrotowy równy 4766 Nm przy 6600 obr/min. Przedstawiciele firmy Devel chwalą się, że jest to najmocniejszy silnik wyprodukowany dla samochodu seryjnego (słowo seryjny jest tutaj mocnym nadużyciem). Jednak to nie wszystko, twórcy twierdzą, że to nie koniec możliwości jednostki i uda im się osiągnąć zadeklarowane 5000 koni mechanicznych a dotychczasowy wynik był ograniczony możliwościami hamowni. Co ciekawe, według twórców samochód będzie posiadać tryb do "codziennej jazdy", w którym dostępna będzie moc jedynie 3048 koni mechanicznych przy 6900 obr/min i 3260 Nm przy 6400 obr/min. Od budowy samego silnika do ostatecznej wersji samochodu jeszcze droga daleka, także należy uzbroić się w cierpliwość. Zapraszamy do wideo:

 

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche 918 Spyder | Pierwsza jazda | Arytmia i motyle

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.