FSO Polonez | Kosztorys napraw

Mimo, że Jeremy Clarkson z "Top Gear" nie pozostawił na nim suchej nitki, to Polonez zwany "Borewiczem" dla wielu stanowi sentymentalne wspomnienie z dzieciństwa o podróżach dalekich i bliskich. Ile kosztowała jego naprawa?

FSO Polonez | Pożegnalna runda

Od początku było wiadomo, że renowacja tego egzemplarza będzie sporym wyzwaniem dla Adama Klimka z Motoricus.com. Założeniem było, aby w efekcie końcowym możliwie jak najbardziej szczegółowo przywrócić stan z roku 1981, gdy opuszczał taśmę produkcyjną.  

Podstawową pracą jaką należało wykonać było kompletne rozmontowanie Poloneza, aby przygotować go do lakierowania. Okazało się, że samochód przetrwał próbę czasu i stan blach był zadziwiająco dobry - pod tylnymi dywanikami była jeszcze oryginalna folia zabezpieczająca. Dla osiągnięcia najlepszego efektu prac wymieniono jednak wszystkie drzwi i błotniki oraz końcówki progów, a wszystkie elementy zostały tak zabezpieczone, aby korozja jeszcze bardzo długo nie miała szans. Ekipa programu zaproponowała właścicielowi nowy kolor nadwozia, jednak ten zdecydowany był pozostać przy oryginalnym. Niestety okazało się, że takiego lakieru już się nie produkuje, jednak po długich poszukiwaniach udało się dobrać ten właściwy o kodzie L83.

>>> Kultowe auto za 800 zł? To nie żart, to Polonez <<<

Gruntownym pracom poddany został także silnik, który należało kompletnie uszczelnić i dlatego konieczne było jego zupełne wyjęcie z pojazdu. Motor otrzymał również m.in. nowy pasek rozrządu, świece zapłonowe, przewody elektryczne, kopułkę i palec oraz naprawiony alternator. W układzie jezdnym "Borewicza" zregenerowane zostały wszystkie cztery zaciski hamulcowe, a po oczyszczeniu i polakierowaniu blask odzyskały felgi kół.

Po złożeniu wszystkich elementów w jedną całość wymienione zostały wszystkie "płyny ustrojowe" i bohater odcinka gotowy był do powrotu w ręce swojego właściciela. Teraz będzie się dumnie prezentował na polskich drogach przykuwając wzrok wielu zazdrosnych kierowców.

 

Koszt napraw Naprawa blacharska 900 zł Lakierowanie nadwozia 4500 zł Lakierowanie felg 250 zł Klocki hamulcowe tył 30,75 zł Zestaw naprawczy zacisków hamulcowych przód 36,90 zł Zestaw naprawczy zacisków hamulcowych tył 44,28 zł Płyn hamulcowy 29,25 zł Antena 43,05 zł Świece zapłonowe 49,20 zł Przewody zapłonowe 41,82 zł Palec i kopułka 83,64 zł Dźwignia zmiany biegów 66,42 zł Ograniczniki drzwi 59,04 zł Podkładki regulacyjne 9,84 zł Kliny uszczelek 118,08 zł Spinki 40,59 zł Naprawa alternatora 233,70 zł Przewód termostatu 24,60 zł Uszczelnienie silnika tył 25,83 zł Uszczelniacz wału przód 17,22 zł Uszczelniacz wałka rozrządu 14,76 zł Uszczelka pokrywy zaworów 12,30 zł Pasek rozrządu 24,60 zł Śruba wału korbowego 12,30 zł Uszczelka miski olejowej 34,44 zł Materiały eksploatacyjne 260,76 zł

Razem 6973,48 zł

Patron medialny:

Źródło: Motoricus.com

ZOBACZ TAKŻE:

Polonez Caro ikoną lat 90.

Tuningowane Mercedesy z lat 80. | Galeria

Sprawdź za ile możesz kupić Poloneza | ogłoszenia

Materiały partnerów

zobacz wybrane produkty

Więcej o: