Przebieg pojazdu wynosił zaledwie 134 tys. kilometrów, jednak 22 lata zrobiły swoje. Każdy samochód wymaga regularnego serwisowania, ponieważ w innym razie problemy nawarstwiają się i usunięcie wszystkich usterek w jednym czasie generuje wysokie koszty oraz wymaga dużego nakładu pracy.
Już po wstępnej diagnozie okazało się, że pojazd ma sporo różnych wycieków dlatego konieczne było dokładne uszczelnienie silnika. Po wyjęciu skrzyni biegów wymienione zostały m.in. uszczelniacz wału korbowego, uszczelniacze półosi i zamontowane zostało także nowe łożysko wyciskowe sprzęgła. Ponadto wymieniono uszczelkę dekla zaworów oraz poduszki silnika amortyzujące jego drgania. Właściciel pojazdu podczas jego przekazywania do renowacji twierdził, że naprawy wymaga także rozrząd silnika - nie mylił się i układ ten został wymieniony na nowy wraz z uszczelniaczem wałka rozrządu. Po wyeliminowaniu wszelkich nieszczelności, złożeniu jednostki napędowej zalano nowy olej silnikowy i przekładniowy, jednocześnie, co jest niezbędne wymieniony został filtr oleju.
Charakterystyczną cechą Citroena BX jest hydropneumatyczne zawieszenie umożliwiające regulację prześwitu pojazdu. To dość skomplikowana instalacja i jej nieprawidłowe funkcjonowanie utrudnia, czy też uniemożliwia poprawną eksploatację samochodu. W tym egzemplarzu dwie gruszki wymieniono na nowe ponieważ te zamontowane z powodu innych dławików nie pasowały do tego układu zawieszenia. Regeneracji została poddana gruszka będąca akumulatorem ciśnień. Po dokładnej regulacji instalacji i zalaniu jej nowym płynem LHM zawieszenie znowu zaczęło pracować jak nowe.
Naprawie w BX-ie wymagały również niektóre elementy zawieszenia i układu jezdnego. Właściciel skarżył się także na dziwne wibracje generowane podczas jazdy, a winowajcą za to okazały się pokrzywione felgi kół. Wyprostowano je i zregenerowano a na koniec obuto w nowy komplet opon.
Wyjątkowy wygląd temu modelowi Citroena nadają zderzaki. W tym egzemplarzu były bardzo zniszczone, co psuło ogólny wygląd pojazdu dlatego zostały naprawione i polakierowane. Z czysto estetycznych powodów pomalowano również lotkę bagażnika, ramki drzwi, a cały lakier gruntownie wypolerowano.
Po wymianie wydechu, dokładnym wyczyszczeniu wnętrza, naprawie instalacji elektrycznej i ustawieniu geometrii kół samochód trafił w ręce swojego właściciela. Efekt końcowy renowacji wprawił go w absolutny zachwyt. Jeśli dalej będzie pałał miłością do swojego Citroena i będzie go regularnie serwisował z pewnością posłuży mu w idealnym stanie jeszcze wiele lat.
Koszty części Filtry i oleje 510 Poduszki silnika 130 Elementy zawieszenia 390 Regeneracja 3 gruszek 180 Uszczelnienie silnika 271 Naprawa sprzęgła 60 Prostowanie felg 280 Elementy układu napędowego 300 Układ wydechowy 400 Zderzaki 1500 Opony 1000 Usługi 700 Pozostałe części i usługi ok. 140
Razem: ok. 5980 zł
Patron medialny:
Źródło: Motoricus.com
ZOBACZ TAKŻE:
BMW e30 | zobacz za ile możesz kupić auto marzeń