SEAT LEON 1.8 20v

Przynależność Seata do koncernu Volkswagena niewątpliwie wychodzi hiszpańskiej marce na dobre. Pytanie tylko, czy całemu koncernowi również. Najnowszy Seat Leon jest tak dobry, że zaczyna zagrażać Volkswagenowi Golfowi, a to przecież przebój macierzystej marki niemieckiego giganta.

SEAT LEON 1.8 20v

Przynależność Seata do koncernu Volkswagena niewątpliwie wychodzi hiszpańskiej marce na dobre. Pytanie tylko, czy całemu koncernowi również. Najnowszy Seat Leon jest tak dobry, że zaczyna zagrażać Volkswagenowi Golfowi, a to przecież przebój macierzystej marki niemieckiego giganta.

To dość oczywiste, że Leon jest groźnym przeciwnikiem dla Golfa. Tym bardziej że bazuje na tej samej płycie podłogowej co kompaktowy VW. W dodatku wiele elementów wnętrza Leona (m.in. zestaw wskaźników) zapożyczono z samochodu wyższej klasy - Audi A3. Dla niektórych Seat ma ładniejszy wygląd niż jego niemiecki brat, a także jest bardziej oryginalny. Ostatnia ewidentna zaleta to nieco niższa cena.

Testowy Seat Leon ma wolnossący motor o pojemności 1,8 l i mocy 125 KM (92 kW). Jest jedną z najciekawszych wersji silnikowych tego auta, jaką możemy kupić. Charakteryzuje się dobrymi osiągami i w miarę atrakcyjną ceną. Jedyna wada tej 20-zaworowej jednostki napędowej to hałaśliwość. Wnętrze samochodu jest dość przestronne i wygodne. Być może, trochę smutne, ale wykonane porządnie i pomyślane bardzo praktycznie. Za kierownicą Leona siedzi się wygodnie, jazda również sprawia przyjemność. Średni Seat nie ma raczej sportowych ambicji (w przeciwieństwie do najmocniejszych wersji - Leon 4 i Cupra), ale prowadzi się go bardzo przyjemnie i bezpiecznie. Denerwuje mnie tylko sposób wrzucania wstecznego biegu, zresztą charakterystyczny dla większości aut koncernu VW. Zbyt łatwo zamiast wstecznego "włożyć" jedynkę (jeśli w pośpiechu za lekko wciśniemy dźwignię), co jak wiadomo, może mieć przykre konsekwencje.

Seat Leon 1.8 20v to samochód dopracowany pod każdym względem. Dobre auto rodzinne, z którym nie będzie się miało problemów.