CITROEN XSARA BREAK 2.0 HDi

Citroen wprowadził niedawno do sprzedaży mocniejszą wersję 2-litrowego diesla (110 KM), jednak jeśli ktoś nie jeździ w trasy, to 90-konna Xsara wystarczy w zupełności.

CITROEN XSARA BREAK 2.0 HDi

Citroen wprowadził niedawno do sprzedaży mocniejszą wersję 2-litrowego diesla (110 KM), jednak jeśli ktoś nie jeździ w trasy, to 90-konna Xsara wystarczy w zupełności.

Pomimo podeszłego już wieku ten model Citroena ma kilka zalet, wśród nich niezłe zawieszenie (był okres, że najlepsze w klasie). Do tego dochodzi 517-litrowy, bardzo przestronny bagażnik, którego pojemność po złożeniu tylnej kanapy wzrasta do 1512 l. No i silnik. Słabsza 2-litrowa jednostka osiąga moc 90 KM (67 kW) i maksymalny moment obrotowy 205 Nm już przy 1900 obr./min. Pozwala to na uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 13,6 s i prędkości maksymalnej 181 km/h. W codziennym użytkowaniu takie osiągi są w pełni wystarczające, zwłaszcza że motor zadowala się małymi ilościami ropy. Średnio podczas testu Xsara zużyła 7,4 l/100 km. Biorąc pod uwagę, że 75% przebiegu w teście to jazda po zakorkowanych ulicach, otrzymaliśmy niezły wynik. Przy 54-litrowym zbiorniku paliwa na stację musimy jeździć co 700 km. I to jest największy plus tego samochodu.

Pasażerowie podróżujący Citroenem nie mają zbyt dużo miejsca. Nowa generacja aut tej klasy oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów. Podeszły wiek tego modelu zdradzają twarde plastiki i zbyt słabo wyprofilowane fotele. Za cenę wersji podstawowej 62 050 zł otrzymujemy w wyposażeniu dwie poduszki powietrzne, system ABS z EBD, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie regulowane prawe lusterko zewnętrzne i szyby w przednich drzwiach.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.