KIA SPECTRA

Obecnie większość producentów wprowadza do sprzedaży samochody klasy C z bardzo obszernym wnętrzem, przypominające sylwetką minivany. Tymczasem Kia walczy o pozycję na rynku tradycyjnie wyglądającym modelem Spectra.

KIA SPECTRA

Obecnie większość producentów wprowadza do sprzedaży samochody klasy C z bardzo obszernym wnętrzem, przypominające sylwetką minivany. Tymczasem Kia walczy o pozycję na rynku tradycyjnie wyglądającym modelem Spectra.

Jeszcze kilka lat temu Kia próbowała przyciągnąć klientów oryginalną, nieco udziwnioną linią karoserii. Natomiast Spectra to auto bez stylizacyjnych eksperymentów. Ma ładną karoserię z ciekawie zaprojektowanym tyłem. Kompaktowy model Kii, obecny na polskim rynku od 2001 roku, jest oferowany tylko w wersji 4-drzwiowej. Klientom, którzy chcą kupić auto 5-drzwiowe, firma proponuje bliźniaczy model Shuma II. W Spectrze, która jest następcą modelu Sephia II, zmieniono stylizację karoserii i wnętrza. W nowym modelu poprawiono jakość materiałów i precyzję montażu.

Dużo uwagi poświęcono komfortowi podróżowania. W obszernym wnętrzu siedzi się wygodnie na tylnych fotelach z wysokimi oparciami.

Auto ma miękko zestrojone zawieszenie, dlatego mocno przechyla się na zakrętach i jest niestabilne podczas jazdy po nierównościach. Nie pomogło nawet nowe wielowahaczowe zawieszenie tylnych kół - jego praca odbiega od ideału. Pomimo tych niedogodności Spectrę prowadzi się bez wysiłku. Wszystkie mechanizmy sterowania pracują lekko - to ukłon w stronę pań. Jedynie długa, rachityczna dźwignia zmiany biegów jest wielce nieprecyzyjna. Kią Spectrą najprzyjemniej jeździ się spokojnie. Zawieszenie nie zdradza wtedy negatywnych cech, a praca silnika nie przeszkadza.

Samochód możemy nabyć tylko z 4-cylindrowym, 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 101 KM (75 kW) przy 5500 obr./min, który zastąpił jednostkę o pojemności 1,5 l i mocy 88 KM (65 kW). Dynamiczna jazda wymaga utrzymywania motoru na wysokich obrotach, niestety, powyżej 4000 obr./min staje się on głośny. Jednostka napędowa podczas spokojnej jazdy na trasie zużywa poniżej 8 l/100 km. W mieście zapotrzebowanie na paliwo wzrasta do ponad 10 l/100 km.

Podstawową wersję, która kosztuje 47 700 zł (cena promocyjna 42 900 zł), wyposażono we wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby oraz centralny zamek, światła przeciwmgielne, klimatyzację i jedną poduszkę powietrzną.

Za testowaną wersję, którą dodatkowo wyposażono w poduszkę powietrzną pasażera i ABS, zapłacimy 52 300 zł (cena promocyjna 47 500 zł). Możemy zamówić również skórzaną tapicerkę, aluminiowe koła i automatyczną skrzynię biegów.

Samochody Kia mają trzyletnią gwarancję na podzespoły z limitem przejechanych kilometrów, wynoszącym 100 tys. Spectra kusi bogatym wyposażeniem za niewygórowaną cenę. Jest tańsza niż np. porównywalnie wyposażony Opel Astra II 1.6 16V.

Copyright © Agora SA