SUBARU LEGACY OUTBACK 3.0 H6

Do oferty polskiego importera Subaru dołączył kolejny model - Legacy Outback z nowym silnikiem typu bokser. Oznaczono go symbolem 3.0 H6 ze względu na pojemność 3 l i przeciwsobne (po ang. horizontal) umieszczenie tłoków w jednostce tego typu.

SUBARU LEGACY OUTBACK 3.0 H6

Do oferty polskiego importera Subaru dołączył kolejny model - Legacy Outback z nowym silnikiem typu bokser. Oznaczono go symbolem 3.0 H6 ze względu na pojemność 3 l i przeciwsobne (po ang. horizontal) umieszczenie tłoków w jednostce tego typu.

Outback jest obdarzony mniejszym temperamentem niż Impreza WRX, ale ma wszystkie cechy charakteryzujące "prawdziwe" Subaru. Należy do nich właśnie silnik bokser i napęd na cztery koła, a także zawieszenie z dużymi rezerwami bezpieczeństwa. Projektanci modeli tej marki zazwyczaj pamiętają, że dobre warunki pracy to podstawa jej wykonania. Dlatego także w Legacy (jak w każdym Subaru) łatwo znajdziemy idealną pozycję za kierownicą, fotele są wygodne i zapewniają odpowiednie trzymanie boczne, koło kierownicy dobrze leży w rękach. Napędzany mocnym silnikiem (to największa nowość tej marki, zaraz po zmodernizowanej Imprezie) Outback H6 jest szybkim samochodem.

Auto pomimo dużych wymiarów i masy oraz automatycznej przekładni pierwszą "setkę" osiąga w czasie poniżej 9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/h - to z pewnością zadowoli większość użytkowników. Tym bardziej że ta wersja Legacy nie jest samochodem typowo na autostrady. Ma cechy auta uniwersalnego, czyli takiego, które poradzi sobie wszędzie. Dlatego prześwit zwiększono do 20 cm, co znakomicie poprawia komfort i bezpieczeństwo na polskich drogach, a w wypadku tego samochodu nie wpływa ujemnie na własności jezdne. Stały napęd na cztery koła pozwala dojechać w każde miejsce, do którego prowadzi droga, nawet w górach i kopnym śniegu. W przeniesieniu napędu na koła zastosowano centralne sprzęgło wiskotyczne, które płynnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy osie. W wypadku idealnej trakcji ten podział wynosi 45:55 (przód:tył).

W walce z groźnymi konkurentami Outbackowi H6 pomaga bogate wyposażenie seryjne: automatyczna klimatyzacja, cztery poduszki powietrzne, ABS, automatyczna skrzynia biegów, tempomat, skórzana tapicerka, aluminiowe obręcze, elektrycznie regulowane szyby, lusterka i fotel kierowcy, podwójny otwierany dach (nad głowami pasażerów przednich foteli uchylany, z tyłu - otwierany) oraz wiele innych dodatków.

Wadami auta są: automat tylko czterobiegowy, a także system kontroli trakcji, którego nie da się wyłączyć. W określonych warunkach nie pozwala to w pełni skorzystać z potencjału nowej jednostki napędowej, która charakteryzuje się dużym momentem obrotowym i kulturą pracy.

Cena Subaru Legacy Outback H6 jest bardzo wysoka. Ale - jak większość modeli Subaru - Legacy nie jest samochodem dla każdego. Jeśli ktoś na pierwszym miejscu stawia wygląd, prestiż i luksus - wybierze coś z oferty konkurencji. Subaru Legacy jednak oferuje coś, czego nie mają jego konkurenci - cały samochód powstał w wyniku bezkompromisowego myślenia o tzw. bezpieczeństwie aktywnym. Składają się na nie m.in. sztywne nadwozie, nisko położony środek ciężkości, napęd na wszystkie koła, wydajne hamulce i mocny silnik.

Copyright © Agora SA