TOYOTA COROLLA 1.4

Toyota Corolla to dobra propozycja dla praktycznych. Nie jest to najtańszy samochód segmentu, lecz ma kilka mocnych punktów, np. 3-letnią gwarancję i solidne zaplecze serwisowe.

TOYOTA COROLLA 1.4

Toyota Corolla to dobra propozycja dla praktycznych. Nie jest to najtańszy samochód segmentu, lecz ma kilka mocnych punktów, np. 3-letnią gwarancję i solidne zaplecze serwisowe.

Technicznie auto, zmodernizowane pod koniec 1999 roku, jest interesujące. Silnik 1,4 o mocy 97 KM (71 kW) ze zmiennymi fazami rozrządu (VVT-i w "narzeczu" Toyoty - patrz "Z litra" w Motomagazynie 3/01) jest bardzo elastyczny, mimo że maksymalny moment obrotowy 130 Nm osiąga dopiero przy 4800 obr./min. Nawet przy 2000 obr./min i jeździe na 5. biegu silnik nie szarpie, spokojnie rozpędzając samochód. Jednostka zapewnia autu niezłą dynamikę, a przy tym należy do oszczędnych i w jeździe miejskiej spala zaledwie 7,1 l/100 km. Wyciskałem z silnika ostatnie soki, a zużycie paliwa wzrosło do 7,5 l/100 km - można robić, co się chce, a Corolla 1.4 i tak nie spali więcej.

Na przednich fotelach jest sporo miejsca, gorzej natomiast, jeśli z tyłu trafi się długonogi pasażer. Bagażnik o pojemności 280 l z powodzeniem zmieści tygodniowe zakupy, ale na wakacje trzeba będzie zrobić selekcję rzeczy, bo z wakacyjnej listy nie wszystko może się zmieścić.

Toyota przyciąga klientów bogatym wyposażeniem seryjnym, dostępnym już w najniższym poziomie Linea Terra. Siedzisko fotela kierowcy ma regulowaną wysokość, na desce rozdzielczej wbudowano radio, a dla kierowcy i pasażera są poduszki powietrzne. Niestety, wnętrze całe w szarych plastikach robi przygnębiające wrażenie.

Copyright © Agora SA