RENAULT THALIA 1.4 16V

Auta z kufrem mają w Polsce wielu zwolenników. W 2000 roku blisko połowa sprzedanych aut w segmencie niższym średnim miała takie nadwozia. Właściciele małych aut też marzą o kufrze i dla nich Renault przygotował Thalię.

RENAULT THALIA 1.4 16V

Auta z kufrem mają w Polsce wielu zwolenników. W 2000 roku blisko połowa sprzedanych aut w segmencie niższym średnim miała takie nadwozia. Właściciele małych aut też marzą o kufrze i dla nich Renault przygotował Thalię.

Thalia, montowana w Turcji, wykorzystuje układ napędowy, zawieszenie i większość wytłoczek karoserii z Clio. Blachy są cynkowane i producent udziela 3-letniej gwarancji na lakier i 12-letniej antykorozyjnej.

Wzmocnione nadwozie powiększono o obszerny bagażnik o pojemności aż 510 l i ładowności 465 kg. Jeśli każdy z pięciu pasażerów ważyłby 75 kg, to w bagażniku można by pomieścić 90 kg. Potężny kufer ma płaski kształt, z małym wgłębieniem przy tylnym pasie - dzięki temu drobne pakunki nie "szaleją" po całym bagażniku. W razie konieczności odchylane są oparcia tylnej kanapy - samochodem można wozić przedmioty o długości niemal 2 m. Problemem jest jednak mały otwór bagażnika - nawet większą torbę podróżną z trudem wkłada się przez otwór o wysokości zaledwie 40 cm.

Kierowca siedzi dosyć wysoko. Wnętrze Thalii różni się od Clio. Pokrętło regulacji lusterka pojawiło się w lewym dolnym rogu deski rozdzielczej. Także klawisze regulacji ustawienia szyb zniknęły z podłokietnika i znalazły się na tunelu środkowym, w pobliżu dźwigni zmiany biegów.

Niemal 100-konny silnik wydaje się zbyt silny do samochodu, który ma bardzo komfortowe i miękkie zawieszenie. Jednostka jest cicha i w ruchu miejskim zadowala się niecałymi dziewięcioma litrami paliwa, natomiast na trasie spala poniżej ośmiu litrów.

Standardowo Thalię wyposażono w dwie poduszki powietrzne i pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa. Najnowszy Renault dostępny jest także z 8-zaworowym silnikiem 1,4 o mocy 75 KM (66 kW). Najtańsza wersja (cena 35 390 zł) nie ma wspomagania układu kierowniczego. Natomiast niezależnie od odmiany, ABS, boczne poduszki i klimatyzacja wymagają dopłaty.

Copyright © Agora SA