AUDI A4 3.0 QUATTRO

Po sześciu latach produkcji i sprzedaniu 1,5 mln egzemplarzy modelu A4 nadchodzi zmiana warty. Następca poza identyczną nazwą nie ma z poprzednikiem nic wspólnego.

AUDI A4 3.0 QUATTRO

Po sześciu latach produkcji i sprzedaniu 1,5 mln egzemplarzy modelu A4 nadchodzi zmiana warty. Następca poza identyczną nazwą nie ma z poprzednikiem nic wspólnego.

Na początku A4 wejdzie do sprzedaży wyłącznie jako sedan. Kto zna samochody tej marki, do nowego modelu nie będzie się musiał długo przyzwyczajać. Optycznie, tak jak i wewnątrz A4, to klasyczne Audi. Bynajmniej to nie wada, po prostu panowie z Ingolstadt przyzwyczaili nas do awangardowych kształtów i niecodziennych rozwiązań w stylu A2 czy TT. Klasyczne kształty za to na pewno szybciej trafią w gusta odbiorców. Nowe silniki, karoseria, zawieszenie mają zostawić konkurencję w tyle.

Początkowo będzie do wyboru tylko kilka wersji silnikowych: dwulitrowa czterocylindrówka o mocy 130 KM i trzylitrowe V-6, zarezerwowane do topowej wersji o mocy 220 KM, a także dwa diesle: 1,9 l, 130 KM i 2,5 V6, 180 KM. W późniejszym czasie dołączą inne wersje, m.in. 1,6-litrowa "czwórka", mniejsza "szóstka" o pojemności 2,6 l i 1,9-litrowy TDI o mocy 100 KM. Już na początku 2001 roku w sprzedaży znajdzie się 1,8 T. Silniki benzynowe spełniają normy EU 4, diesel - EU 3.

Z aktualnej oferty najbardziej godne polecania są, jak zwykle u Audi, modele TDI. Dwulitrowa jednostka benzynowa o mocy 130 KM niezbyt pasuje do A4. Silnik ma nieprzyjemny dźwięk i szczególnie w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów wykazuje słabą elastyczność. Reputację modelu benzynowego ratuje wersja 3,0. Tu pasuje wszystko: kultura pracy, moc i siła.

Mimo że Audi w porównaniu z poprzednikiem urosło, we wnętrzu auta tego nie odczujemy. Przede wszystkim tył A4 nadal nie należy do najobszerniejszych.

Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna, a wykończenie całego samochodu wręcz perfekcyjne. Tego konkurencja musi się nadal uczyć od Audi.

Nowe zawieszenie zbudowane całkowicie ze stopów metali lekkich (lżejsze o 8,5 kg od poprzedniego) możemy sprawdzić dopiero podczas jazdy. Audi A4 prowadzi się bardzo pewnie i neutralnie, odnosi się wrażenie, że nic nie wyprowadzi tego auta z równowagi. To zdecydowanie najprzyjemniej jeżdżące przednionapędowe auto w tej klasie. Brak jakichkolwiek wibracji kierownicy, nawet przy ostrym traktowaniu.

Wszystkie modele są seryjnie wyposażone w ABS, sześć poduszek powietrznych, ESP, BAS. Za dopłatą dostępny jest m.in. system nawigacyjny oraz napęd quattro, który można zamówić niemal do każdej wersji.

Copyright © Agora SA