Fiat Seicento

FIAT SEICENTO

Ocena ochrony przy zderzeniach czołowych i bocznych *

Ocena skutków zderzenia z pieszym *

(w czasie testu wykryto zdarzenie mogące spowodować zagrożenie życia)

Test zderzenia czołowego: 13 proc. punktów;

Test zderzenia bocznego: 56 proc. punktów;

Ogółem: 35 proc. punktów.

Jeden z najgorszych, jeśli nie najgorszy w ogóle, wyników testu zderzenia czołowego, przedstawiony dotąd przez EuroNCAP. W czasie zderzenia czołowego kierowca uderzył głową o kierownicę, a pasażer - o deskę rozdzielczą. Siła uderzenia kierowcy była tak duża, że przekreślono jedną z gwiazdek, aby zasygnalizować nadmiernie wysokie ryzyko urazów grożących śmiercią. Zmiany w podłodze mogły doprowadzić do znacznych obrażeń nóg; w czasie zderzenia bocznego złej konstrukcji podłokietniki przenosiły energię kolizji wprost na ciało pasażerów.

Testowano Seicento model roku 2000, wyposażony w napinacze pasów bezpieczeństwa.

Źródło: EuroNCAP

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.