iQ czeka

W ten weekend do polskich salonów trafi Toyota iQ. Czteroosobowe auto o długości poniżej 3 m pali 4,3 l/100 km a w testach EuroNCAP uzyskało 5 gwiazdek. Również 5-gwiazdkowa jest cena...

Podstawowa wersja małej Toyoty Luna ma w standardzie 10 poduszek powietrznych, 15-calowe lekkie felgi, manualną klimę, elektryczne szyby i lusterka oraz centralny zamek. Można ją kupić w specjalnej ofercie kredytowej - przy wpłacie 50% ceny samochodu, miesięczna rata nie przekroczy 299 zł. Spłata drugiej części ceny nastąpi po roku, z możliwością rozłożenia całej kwoty spłaty na raty, wpłaty 25% ceny samochodu i rozłożenia pozostałej kwoty na raty albo jednorazowej spłaty całej kwoty.

Oto ceny Toyoty iQ

Oczywiście rata w wysokości 299 złotych jest możliwa w przypadku wyboru najtańszej wersji iQ, za 54 300 zł. Skąd tak wysokie ceny? Toyota tłumaczy, że dobrze wyposażona wersja Fiata 500 (1.2 Longue) kosztuje 56 630 zł. Tyle, że 500-tka w wersji podstawowej z silnikiem 1.2 69 KM kosztuje 39 500 zł a jest samochodem czteromiejscowym. Toyota iQ zaś mieści raczej trzy osoby - fotel pasażera przesunięty jest do przodu w stosunku do fotela kierowcy, przez co na tylnej kanapie robi się miejsce na nogi dla trzeciego podróżnego. Za kierowcą miejsca na nogi brak. Jeszcze gorzej wypada porównanie przestrzeni bagażowej. iQ mieści w bagażniku zaledwie 32 litry, Fiat 500 - 185 litrów.

Maleńka Toyota jest raczej konkurencją dla Smarta - z podobnym rzędowym, trzycylindrowym silnikiem o mocy 71 koni (w iQ pracuje 68 koni). Smart fortwo w bogato wyposażonej wersji passion z automatyczną skrzynią biegów kosztuje niewiele ponad 41 tysięcy zł w słabiej wyposażonej wersji - 34 500 zł. Porównania cenowe wypadają więc na niekorzyść auta z Japonii.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.