Mocarna Insignia

Brytyjski magazyn motoryzacyjny "EVO", opublikował zdjęcia prototypowej Insignii OPC. Czy jest godna swej poprzedniczki - Vectry OPC?

Od słabszych wersji odróżnia ją przedni zderzak (z Opla GTC Concept), szersze nadkola i jaskrawa kolorystyka.

Zmiany nie ominą zawieszenia, hamulców, no i napędu. Turbodoładowany silnik 2.8 V6. ma teraz nie 255, ale 320 KM. Ponieważ przedni napęd mógłby nie sprostać tak dużej mocy, konstruktorzy z Opel Performance Center zaprzęgli do roboty sprzęgło Haldex i koła tylnej osi. Dzięki temu Insignia jest pierwszym czteronapędowym autem sygnowanym skrótem OPC.

 

Szpiegowskie nagranie nowej Insignii OPC:

 

Jeśli jej masa nie wzrosła przy tym znacząco, możemy oczekiwać, że setkę osiąga w mniej niż 6 sekund.

Prototyp Insignii OPC zobaczymy już za miesiąc na targach w Genewie. A wersję produkcyjną? We wrześniu na salonie we Frankfurcie. Auto będzie konkurowało o względy klientów z VW Passatem R36

i Fordem Mondeo ST220.

Zobacz też nasze wideo z pierwszych jazd Oplem Insignią:

Opel Insignia - krok w stronę prestiżu | wideo

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.