test zderzeniowy - ***
test zderzenia z pieszym - **
Zderzenie czołowe: 19 proc.; zderzenie boczne: 72 proc.; ogółem: 50 proc.
Samochód stanowi unowocześnioną odmianę Rovera 200 produkowanego od połowy lat 90. EuroNCAP zaczęło testy tego auta już wiosną 2000 r., ale przerwano je, kiedy po "rozwodzie" z BMW przyszłość Rovera stanęła pod znakiem zapytania.
W teście zderzenia czołowego przesunęły się słupki nadwozia, a kierowca uderzył głową o koło kierownicy. Także pierś kierowcy była poddana nadmiernym obciążeniom, a jego nogi były narażone na poważne urazy (lewe kolano w aucie z kierownicą po prawej stronie uderzyło o blokadę mechanizmu zmiany ustawienia kolumny kierownicy). Nietknięta pozostała tylko podłoga w okolicy stóp kierowcy.
W teście zderzenia bocznego pierś kierowcy uderzyła o panel drzwi, wepchnięte w czasie kolizji drzwi uderzyły też piankową wykładziną w miednicę kierowcy.
Rover 25 jest sprzedawany od października 1999 r. Seryjne wyposażenie modelu roku 2001 obejmuje dwie przednie poduszki powietrzne oraz ograniczniki napięcia pasów bezpieczeństwa.