Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147

test zderzenia - ***

test zderzenia z pieszym - **

Zderzenie czołowe: 18 proc.; zderzenie boczne: 100 proc.; ogółem: 62 proc.

Pojazd okrzyknięty autem roku 2001 wypadł przerażająco źle w teście zderzenia czołowego. Dzięki doskonałemu wynikowi testu zderzenia bocznego konstrukcja Fiata uzyskała jednak porządną ogólną ocenę trzech gwiazdek.

Czegoś podobnego dano już nie widziano w pracowniach EuroNCAP - w czasie testu zderzenia czołowego Alfy 147 karoseria auta powyginała się wzdłuż spawów, niektóre z nich popękały. Głowa kierowcy zsunęła się z poduszki powietrznej i uderzyła w deskę rozdzielczą; ruchy kolumny kierownicy mogły spowodować ciężkie obrażenia kolan i górnych części nóg kierowcy.

W teście zderzenia bocznego pasażerowie byli dobrze chronieni, jednak zdaniem EuroNCAP było tak przede wszystkim na skutek prawidłowego działania bocznych poduszek powietrznych i poduszek kurtyn (bez tych urządzeń poziom ochrony byłby dużo niższy).

Alfa Romeo 147 pojawiło się w europejskich salonach na przełomie 2000 i 2001 r. Testowany model roku 2001 był w UE seryjnie wyposażony w dwie przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne oraz poduszki kurtyny chroniące głowy pasażerów, a ponadto w przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia oraz w ABS.

Copyright © Agora SA