BMW serii 3

BMW serii 3

test zderzenia - ****

test zderzenia z pieszym - *

Zderzenie czołowe: 63 proc. punktów; zderzenie boczne: 83 proc.; ogółem: 74 proc.

EuroNCAP zgodziło się na powtórzenie testu tego auta po wprowadzeniu ulepszeń w systemie ochrony przed zderzeniami bocznymi. Jednak nawet ta udoskonalona wersja nie zasłużyła na więcej niż cztery gwiazdki. W czasie zderzenia czołowego kierowca był narażony na zbyt duże obciążenia klatki piersiowej. W rejonie kolan deska rozdzielcza miała twarde miejsca - w razie wypadku uderzenie w nie może spowodować obrażenia. Podczas testu zderzenia bocznego głowa i miednica kierowcy były dobrze chronione, jednak jego brzuch został poddany zbyt dużemu obciążeniu. Zamontowana w drzwiach boczna poduszka powietrzna nie otworzyła się w pełni. Dobrze swoje zdanie spełniała natomiast poduszka powietrzna w kształcie rury otwierająca się u góry nad drzwiami. Kiepsko wypadł też ten samochód w teście zderzenia z pieszym - miałby on niewielkie szanse wyjść bez obrażeń z wypadku.

Testowano BMW serii 3 model roku 2001, wyposażony seryjnie m.in. w dwie przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki chroniące korpus oraz boczne poduszki w kształcie rur chroniące głowę, a także w pasy bezpieczeństwa z napinaczami oraz ogranicznikami siły napięcia i w ABS.

Copyright © Agora SA