Mitsubishi Carisma

Mitsubishi Carisma

ocena ochrony przed skutkami zderzeń: ***

ocena testu kolizji z pieszym: **

Zderzenie czołowe: 69 proc. punktów; zderzenie boczne: 89 proc. punktów; ogółem: 79 proc. punktów

Auto było bardzo bliskie uzyskania czterech gwiazdek (jak spokrewniony z nim konstrukcyjnie model Volvo S40). Nie stało się tak, gdyż we wszystkich państwach Unii Europejskiej Carisma nie jest wyposażana seryjnie w boczne poduszki powietrzne, chroniące przed bocznymi zderzeniami. W teście zderzenia czołowego głowa kierowcy uderzyła o koło kierownicy, a wykładziny na kolumnie kierownicy nie chroniły odpowiednio kolan kierowcy. W czasie testu zderzenia bocznego korpus manekina reprezentującego kierowcę uderzył o drzwi i podłokietnik. Testowano Carismę w wersji 1,8 Comfort, model roku 2001, z dwiema poduszkami powietrznymi z przodu oraz pasami bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.