Honda CR-V 2.2i-CTDi - z dieslem

Model CR-V w 2004 r. był najlepiej sprzedającym się SUV-em w Polsce. Mimo upływu lat uterenowiona Honda ciągle cieszy się dużym zainteresowaniem. Teraz z nowoczesnym dieslem.

Mimo że Honda jest jednym z największych na świecie producentów silników (15 mln sztuk rocznie), to jednostkę wysokoprężną wprowadziła do produkcji dopiero dwa lata temu. Do tej pory w autach tej marki montowano diesle produkowane przez Isuzu. Nowy silnik o pojemności 2,2 l zadebiutował w Accordzie. Teraz przyszła kolej na uterenowionego SUV-a. Czterocylindrową jednostkę i-CTDi wykonano z aluminium i wyposażono w system common rail drugiej generacji, wałek wyrównoważający i turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek. Konstruktorzy pod wodzą inżyniera Kenichi Nagahiro (twórca systemu VTEC i silników do Formuły 1) znaleźli właściwe proporcje między dobrymi osiągami, kulturą pracy a niskim zużyciem paliwa. Diesel o mocy 140 KM zaskakuje cichą pracą i zredukowanym poziomem drgań. Nie mam zastrzeżeń do dynamiki nowego silnika Hondy, a maksymalny moment obrotowy (340 Nm) uzyskałem już przy 2000 obr/min. Auto jak na terenówkę przyspiesza żwawo - 10,8 s do setki to bardzo dobry wynik. Nie ustępuje modelom wyposażonym w benzyniaki 2.0 150 KM. Japońskim SUV-em przyjemnie jest jechać po asfaltowej drodze, ale bez obaw mogłem zapuścić się w teren. Samochód wypróbowałem na grząskim, błotnistym leśnym dukcie. Atutem Hondy CR-V z dieslem jest niskie zużycie paliwa, które według danych producenta ma wynosić średnio 6,7 l/100 km.

Opinia Auto+

Honda CR-V - obecna na rynku od 1995 roku - to sprawdzony i chętnie kupowany model. Z nowoczesnym dieslem stała się jeszcze atrakcyjniejsza

DANE TECHNICZNE

Honda CR-V 2.2i-CTDi

Cena wersji testowanej: 121 400 zł

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.