Seat Toledo1.9 TDI Top Sport

Toledo to pojazd dla wielbicieli samochodowej klasyki - jego następca jest już awangardowy. Jeżeli szukasz tradycyjnego sedana, to może powinieneś zainteresować się aktualnie sprzedawanym modelem.

Sedany nie cieszyły się do tej pory na naszym rynku takim wzięciem jak hatchbacki, mimo że były uznawane za bardziej prestiżowe auta. Decydowały o tym wyższe ceny i niekorzystne przepisy podatkowe. Teraz przed 4-drzwiowym Seatem Toledo ostatnia szansa na podążenie śladami Leona z 5-drzwiowym nadwoziem i wzbudzenie zainteresowania nabywców. Firma - w przededniu wprowadzenia nowej generacji Toledo - wzbogaciła wyposażenie modelu. To, co kiedyś było w opcji, obecnie jest w standardzie. Odmiana Top Sport może okazać się nie lada gratką dla miłośników klasyki i... sportowych emocji.

Hiszpańska marka znana jest z tego, że w ofercie zawsze ma modele także w bardziej dynamicznej, mocniejszej odmianie. By to podkreślić, specjalnie zaaranżowano kabinę Toledo. To specyficzna mieszanka. Z jednej strony przykład tradycyjnego porządku i ergonomii - czytelne wskaźniki, przyciski odpowiednio rozmieszczone na desce rozdzielczej, z drugiej elementy świadczące o sportowych aspiracjach - wykończenie tablicy przyrządów i wskaźników w kolorze srebrnotytanowym plus trójramienna kierownica obszyta skórą (doskonale układa się w dłoniach prowadzącego). Fotele są wygodne, a ten kierowcy ma regulację wysokości. Przedział pasażerski wykonano z dobrych gatunkowo materiałów. Osoby siedzące z tyłu - zwłaszcza te potężniejszej postury - mogą się jednak skarżyć na brak miejsca na nogi. Kosztem wygody podróżujących powstał bowiem ogromny bagażnik. Pojemność 500 l może zawstydzić konkurentów i wiele aut z wyższego segmentu.

Wyczynowy duch przejawia się nie tylko w dodatkach, ale również we właściwościach jezdnych. Praca zawieszenia Toledo nie budzi zastrzeżeń. Seat prowadzi się bardzo pewnie - układ zestrojono sztywniej niż u rywali. Taka charakterystyka pozwala na precyzyjne pokonywanie kolein i poprzecznych nierówności. Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwają elektroniczne systemy kontroli trakcji TCS i stabilizacji toru jazdy ESP.

Sześciobiegowa, ręczna przekładnia współpracuje z dieslem o pojemności 1,9 l i mocy 130 KM. To jednostka napędowa znana m.in. z większego modelu Seata - Alhambry. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu oraz dużej mocy zapewnia bardzo dobrą dynamikę, elastyczność oraz umiarkowane zużycie paliwa - średnio 7,5 l/100 km.

Toledo o spokojnej linii nadwozia może się podobać. Bardzo dobre właściwości jezdne i mocny silnik to kolejne argumenty za tym, by dojrzały model zyskał zwolenników.

Wynik minitestu

jazda - 77/100 pkt

plusy/minusy

+ precyzyjna praca zawieszenia

+ ogromny bagażnik

- mało miejsca dla pasażerów z tyłu

Cena wersji testowanej Seat Toledo 1.9 TDI Top Sport - 94 990 zł

Więcej o:
Copyright © Agora SA