Sedany nie cieszyły się do tej pory na naszym rynku takim wzięciem jak hatchbacki, mimo że były uznawane za bardziej prestiżowe auta. Decydowały o tym wyższe ceny i niekorzystne przepisy podatkowe. Teraz przed 4-drzwiowym Seatem Toledo ostatnia szansa na podążenie śladami Leona z 5-drzwiowym nadwoziem i wzbudzenie zainteresowania nabywców. Firma - w przededniu wprowadzenia nowej generacji Toledo - wzbogaciła wyposażenie modelu. To, co kiedyś było w opcji, obecnie jest w standardzie. Odmiana Top Sport może okazać się nie lada gratką dla miłośników klasyki i... sportowych emocji.
Hiszpańska marka znana jest z tego, że w ofercie zawsze ma modele także w bardziej dynamicznej, mocniejszej odmianie. By to podkreślić, specjalnie zaaranżowano kabinę Toledo. To specyficzna mieszanka. Z jednej strony przykład tradycyjnego porządku i ergonomii - czytelne wskaźniki, przyciski odpowiednio rozmieszczone na desce rozdzielczej, z drugiej elementy świadczące o sportowych aspiracjach - wykończenie tablicy przyrządów i wskaźników w kolorze srebrnotytanowym plus trójramienna kierownica obszyta skórą (doskonale układa się w dłoniach prowadzącego). Fotele są wygodne, a ten kierowcy ma regulację wysokości. Przedział pasażerski wykonano z dobrych gatunkowo materiałów. Osoby siedzące z tyłu - zwłaszcza te potężniejszej postury - mogą się jednak skarżyć na brak miejsca na nogi. Kosztem wygody podróżujących powstał bowiem ogromny bagażnik. Pojemność 500 l może zawstydzić konkurentów i wiele aut z wyższego segmentu.
Wyczynowy duch przejawia się nie tylko w dodatkach, ale również we właściwościach jezdnych. Praca zawieszenia Toledo nie budzi zastrzeżeń. Seat prowadzi się bardzo pewnie - układ zestrojono sztywniej niż u rywali. Taka charakterystyka pozwala na precyzyjne pokonywanie kolein i poprzecznych nierówności. Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwają elektroniczne systemy kontroli trakcji TCS i stabilizacji toru jazdy ESP.
Sześciobiegowa, ręczna przekładnia współpracuje z dieslem o pojemności 1,9 l i mocy 130 KM. To jednostka napędowa znana m.in. z większego modelu Seata - Alhambry. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu oraz dużej mocy zapewnia bardzo dobrą dynamikę, elastyczność oraz umiarkowane zużycie paliwa - średnio 7,5 l/100 km.
Toledo o spokojnej linii nadwozia może się podobać. Bardzo dobre właściwości jezdne i mocny silnik to kolejne argumenty za tym, by dojrzały model zyskał zwolenników.
jazda - 77/100 pkt
+ precyzyjna praca zawieszenia
+ ogromny bagażnik
- mało miejsca dla pasażerów z tyłu
Cena wersji testowanej Seat Toledo 1.9 TDI Top Sport - 94 990 zł