DANE TECHNICZNE, POMIARY

Honda Accord Tourer 2,4 Executive

Silnik - benzynowy R4, 2354 ccm

Skrzynia biegów - 5 automat

Maks moment obrotowy - 223 Nm przy 4500 obr./min

Prędkość maksymalna - 212 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h - 9,9

Rodzaj paliwa - benzyna bezołowiowa 95

Napęd - przedni

Nadwozie (mm) - 475/176/147 cm

Rozstaw osi - 272 cm

Poj. bagażnika - 576 litrów

Poj. zbiornika paliwa - 65 litrów

Masa/ładowność - 1570/490 kg

Stosunek moc/masa - 120 KM/tona

Zawieszenie przód/tył - podwójne wahacze poprzeczne/wahacz wleczony, sprężyny śrubowe

Opony - 205/55 R16

Gwarancja mech. - 3 lata/100 tys. km przebiegu

Gwarancja perforacyjna - 6 lat

Toyota Avensis Wagon 2,4 Prestige

Skrzynia biegów - 5 automat

Maks moment obrotowy - 230 Nm przy 3800 obr./min

Prędkość maksymalna - 220 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h - 9,5

Napęd - przedni

Nadwozie (mm) - 470/176/152,5 cm

Rozstaw osi - 270 cm

Poj. bagażnika - 520 litrów

Poj. zbiornika paliwa - 60 litrów

Ciężar/ładowność - 1495/475 kg

Stosunek moc/masa - 114 KM/tona

Zawieszenie przód/tył - kolumny McPhersona/podwójne wahacze

Opony - 215/45 R17

Gwarancja mech. - 3 lata/100 tys. km przebiegu

Gwarancja perforacyjna - 12 lat

NASZE POMIARY

+ nieźle, - kiepsko, = przeciętnie

Honda Accord

0-130-0: 19,0 s -

0-100: 10,1 s -

100-0: 36/37 m hamulce zimne/rozgrzane +

60-100 na IV - 9,8 s -

80-120 na V - 17,8 s - -

V max - 212 km/h* -

Średnie spalanie - 12,0 l/100 km -

Obroty silnika przy 100 km/h na V biegu - 2200 +

Obroty kierownicy (od oporu do oporu) - 3,0 -

Średnica zawracania - 11,7 m -

Prześwit statyczny - 13,0 cm +

Prześwit dynamiczny - 10,0 cm =

Maksymalne szczeliny między blachami karoserii - 3,0 mm +

* dane fabryczne

NASZE POMIARY

Toyota Avensis

+ nieźle, - kiepsko, = przeciętnie

0-130-0: 18,1 s =

0-100: 9,9 s -

100-0: 36/38 m hamulce zimne/rozgrzane +

V max - 220 km/h* =

Średnie spalanie - 11,3l/100 km =

Obroty silnika przy 100 km/h na V biegu - 2200 +

Obroty kierownicy (od oporu do oporu) - 3,0 -

Średnica zawracania - 11,4m =

Prześwit statyczny - 11,5 cm =

Prześwit dynamiczny - 9,0 cm -

Maksymalne szczeliny między blachami karoserii - 3,5 mm =

* dane fabryczne

GAZ

Honda Accord

Silnik o wysokiej kulturze pracy i odpowiadająca mu automatyczna skrzynia biegów, quasi-sportowe nastawy zawieszenia, pojemny bagażnik, dziecinnie prosty system składania siedzeń, dobrze dobrane i spasowane elementy wykończenia wnętrza, opływowa karoseria o ciekawych detalach (klamki, podwójny wydech, kierunkowskazy w obudowach lusterek)

HAMULEC

Honda Accord

Zbyt słabe osiągi, jak na tę moc, małe koła niewypełniają dostatecznie głęboko wyciętych błotników, brak możliwości "skomponowania" wybranej wersji pod kątem wyposażenia, elektryczne zamykanie bagażnika niezestrojone z fabrycznym alarmem

GAZ

Toyota Avensis

Bogaty wybór wersji wyposażenia, dobre warunki gwarancji, neutralne zachowanie podczas prowadzenia, stabilność przy większych prędkościach, precyzyjny układ kierowniczy, bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa (5 gwiazdek)

HAMULEC

Toyota Avensis

Głośne wnętrze, niedokładne spasowanie elementów wykończeniowych, silnik o przeciętnej kulturze pracy, fotele o niedostatecznej regulacji i zaledwie wystarczającym trzymaniu bocznym, głośna praca zawieszenia, donośny szum opon

ZDANIEM MISTRZA

Wojtek Cołoszyński - wielokrotny mistrz Polski w wyścigach torowych, współprowadzący Akademię Jazdy na terenie Automobilklubu Polski.

Honda Accord

Zawieszenie Hondy Accord to dobry kompromis pomiędzy komfortem a sportem. Do tego mamy precyzyjny układ kierowniczy, choć kołem kierownicy trzeba się trochę nakręcić. Miło zaskoczyła mnie skrzynia gładko przełączająca biegi. Co do systemu stabilizacyjnego toru jazdy - nie zawiedzie w krytycznym momencie, ale wyłączać go powinni tylko wprawni kierowcy. Wnętrze Hondy jest wygodne i ładnie wykonane.

Toyota Avensis

Łatwiej docenić zalety Avensisa Wagona w podróży niż podczas prób na torze. Samochód prowadzi się jak na kombi pewnie - przód jest solidnie dociążony, a tył rzadko zarzuca. Jeśli już przesadzimy, system ESP daje o sobie znać zdecydowanym działaniem, a dźwiękiem oznajmia o jego uaktywnieniu. Na trasie Avensis znakomicie utrzymuje kierunek, dzięki temu jazda nie męczy. Szkoda, że pięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów nie grzeszy inteligencją. Pracuje poprawnie, płynnie zmienia przełożenia, ale zdarza się, że życzyłbyś sobie podróżować na innym przełożeniu, niż aktualnie wybrał za ciebie automat.

Copyright © Agora SA