Konkurenci i ocena końcowa

Zdaniem mistrza Wojtka Cołoszyńskiego

Ten wóz prowadzi się znakomicie. Bardzo długo pozostaje neutralne, a przy brutalnym operowaniu gazem - podsterowne lub co bardziej cieszy właścicieli BMW nadsterowne, choćby przy wyjściu z zakrętu. Gigantyczny moment obrotowy w połączeniu z układem różnicowym o niewielkim tarciu potrafią tylne koła bez trudu doprowadzić do buksowania.

W korygowaniu ewentualnych poślizgów znakomicie pomaga aktywny układ kierowniczy, który jest klasą dla siebie. Takie rozwiązanie i precyzyjny układ jezdny powodują, że samochód reaguje błyskawicznie na polecenia kierowcy. Jak na limuzynę BMW przystało kierowca może zrezygnować z elektronicznej pomocy (DSC). Jednak lepiej pamiętać, że układ kontroli stabilności, ograniczając sportowe zapędy, istotnie wydłuża żywotność opon.

Konkurenci: "Piątka" Touring

Dotąd wybierał ją prawie co drugi klient. Kombi jest mniej ekstrawaganckie od sedana, co akurat w tym przypadku może mu wyjść na dobre. Przedział bagażowy ma 500 litrów pojemności, a po rozłożeniu siedzeń (dzielonych 40:60) - 1615 (lub 1650 litrów, jeśli zastąpimy zapas zastawem naprawczym)

Pneumatyczne zawieszenie tylnej osi zapewnia stały prześwit i nienaganny komfort jazdy niezależnie od obciążenia. Płaski i foremny bagażnik ma podwójne dno, a pokrywa wnęki podtrzymywana jest przez pneumatyczne wsporniki. By dostać się do niego trzeba albo uchylić całą klapę (np. przyciskiem w pilocie), albo tylko szybę (przyciskiem na konsoli).

Klienci mogą wybierać spośród dwóch silników diesla (525 d - 177 KM i 530 - 218 KM) oraz dwóch benzynowych (525i - 192 KM i 545i - 333 KM). Ceny od 232 tys. do 364 tys. zł.

Nasze pomiary (+ nieźle; - kiepsko; = przeciętnie)

* dane fabryczne

GAZ

Znakomity układ jezdny i kierowniczy, satysfakcjonujące parametry i kultura pracy oszczędnego silnika, szybki i logiczny sześciobiegowy automat, komfortowe fotele z nadzwyczaj szerokim zakresem regulacji, staranne wykonanie, szlachetne materiały, bardzo wygodny w obsłudze wskaźnik HUD (wskaźnik przezierny), odłączalny DSC (układ stabilizacji toru jazdy),

HAMULEC

Kontrowersyjna, zrywająca z przeszłością stylizacja- szczególnie wnętrza, mało przejrzysty system iDrive, brak układu różnicowego o zwiększonym tarciu, wysoka cena, kiepskie warunki gwarancji

NASZE NOTY skala 0-8

Jak na limuzynę -wyjątkowo zwinna i oszczędna, jak na diesla - cicha i zrywna. Co się nieudało? iDrive, który pomimo bardziej ludzkiej twarzy, wciąż wymaga nieludzkiej cierpliwości. Gdyby nie on, ergonomia byłaby nienaganna. Deska rozdzielcza budzi różne reakcje, ale ich spektrum zawęża się od dezaprobaty po obojętność. Humor kierowcy poprawia to, co ma przed oczami (niespotykany u konkurencji Head Up Display), pod maską (najlepsze silniki) i pod ręką (najlepszy układ kierowniczy). Prócz tego ma do dyspozycji dobre zawieszenie i dobre przekładnie. Dzięki takim atutom nowa piątka nie ma prawa źle jeździć. I faktycznie, prowadzi się lepiej od konkurentów. Choć nowe Audi A6 już depcze jej po piętach.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.